En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 5 juli 2010

Öppet brev till "schiiz0phren" och "7ktgal1" Och alla andra som trackar, trycker ner, mobbar eller på annat vis dömer folk med självskademissbruk.

Av Sara Modigh - 5 juli 2010 17:45

Öppet brev till "schiiz0phren" och "7ktgal1" Och alla andra som trackar, trycker ner, mobbar eller på annat vis dömer folk med självskademissbruk. 




Vad exakt är de ni menar med ert "dö emo dö" ?

Vad exakt menar ni med "emo"?
Jag varken klär mej i "emostil" eller lyssnar på emo.
Och om de är fjortisbetydelsen du menar, Att jag bara har skurit mej för att få uppmärksamhet. Vad grundar du då det på?

Vad vet du om mej och mitt liv, och vad vet du om psykiatri?

Ja, jag har ärr som jag fått av min sjukdom och ja, jag gömmer inte dom.

Jag har samma rättigheter som alla andra att bära dom kläder jag vill.


Varför ska jag behöva gömma mej bara för att "de e så man ska göra"?

Jag hatar tabun som är kring allt som har med psyket att göra.
Och istället för att gömma mej jobbar jag med att
sprida information om självskador och är öppen med att jag haft ett självskademissbruk.
På så sätt kan ungdomar kontakta mej om dom vill ha råd och tips och idioter som ni kanske förhoppningsvis lär er något oxå.

Självskademissbruk är fruktansvärt att leva med och dom som lider av de behöver knappast kommentarer som era.

Skulle ni tex skriva sådana saker till en cancersjuk person?


Ingen rår för att dom är eller blir sjuka.
Och vården idag fungerar inte på långa vägar så bra som den behöver göra.
Visste ni tex att 1500 personer dör genom självmord i Sverige medans bara 300 dör i trafiken?
visste ni att ungefär 25% av Sveriges befolkning lider av en psykisk sjukdom eller psykisk-funktionsnedsättning?

Vet ni överhuvudtaget egentligen någonting om självskademissbruk?
Vet ni att man blir beroende och att de e jättesvårt att sluta?
Vet ni att självskadningen ofta är de enda man har som sjuk som hjälper, eftersom man inte får hjälp från psykiatrin?
Har man tur så får man träffa sin läkare en gång i halvåret (för mer tid finns inte)
istället blir man sönderdrogad av skitmedeciner som inte gör någon nytta utan bara gör saker värre.

Och om nu "emo" är att man vill ha uppmärksamhet till att man är sjuk, va e då du å din kompis?
Ni kallar ju er själva " schiiz0phren " och "7ktgal1"

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards