En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg under juni 2013

Av Sara Modigh - 20 juni 2013 14:55

Denna veckan vill jag tipsa om en rolig app som heter Quizkampen.

Tror att väldigt många redan hört talas om denna app. Men detta är ett av de roligaste spelen enligt mig.

 

Jag spelar detta varje kväll innan jag ska sova. Det är avslappnande och roligt. Så gillar du frågespel så testa Quizkampen!

Vill ni spela med mig så heter jag SaraModigh på Quizkampen.

Av Sara Modigh - 20 juni 2013 14:30

 

#Till #vilken #nytta #?


Visst Hachtaggar kan väl vara bra på ett sätt. Men det är så många som överanvänder hashtaggar. Kolla bara på instagram till exempel

 

Här har det liksom gått för långt, 24 Hashtaggar för samma sak? 

Men men. Inget jag behöver bry mig om i och för sig.

Av Sara Modigh - 20 juni 2013 03:39

Vad är detta? På Facebook av alla ställen. Varför mig? Suck
Skriver man verkligen så till folk man inte känner?


 

Av Sara Modigh - 20 juni 2013 03:00

 

Dag 20
Vilket är dit klaraste minne av att ha självskadat?


Jag vet inte. Mins inte så mycket från när jag skar mig mer än den extrema ångesten som jag så desperat ville få bort. Jag har oftast haft så stark ångest att jag inte minns mycket. Det är mer av en känsla man kan känna av. Jag minns känslan av hur det känns när man skär sig och hur blodet känns, hur det luktar osv.

Men jag minns ett tillfälle för ett par år sedan, då jag skar mig rätt mycket och fick åka in akut för att sy. Läkaren skämtade då om att jag gjorde åt hela deras lager på tråd. Det var andra gången jag fick höra det skämtet och det var olika läkare båda gångerna. Undra om det är något som de säger till alla för att lätta upp stämningen?
I alla fall så minns jag den gången just för att läkarna var så ovanligt trevliga och försökte skämta och muntra upp mig. De pratade om sig själva och berättade roliga saker, så jag kände mig inte lika värdelös som jag brukade efter att jag skadat mig så jag måste sy.
Jag kände mig behandlad som en människa. De verkade ta min ångest på allvar och förstå hur jag kände samtidigt som de inte dömde mig för mitt misslyckande.
Det är faktiskt en av de få gånger jag sytt som jag känt mig omhändertagen på ett bra sätt.





Av Sara Modigh - 19 juni 2013 16:26

Jag har irriterat mig på en grej i min bloggdesign rätt länge nu. Men jag vet inte om det bara är jag som vet att det finns där som ser det extra mycket? Eller vet ni vad jag menar? 

Ser ni felet? Lämna gärna en kommentar med om ni ser det eller inte, så jag vet om jag måste försöka göra en ny design eller inte.

Av Sara Modigh - 19 juni 2013 02:45

 


Dag 19

Skriv ner fem anledningar till att det är vart att bli självskadefri


1. Man får mindre ångest i slutändan när man slutar vara rädd för och fly från ångesten.

2. Man blir självsäkrare och klarar av att hantera sin ångest bättre.

3. Man slipper risken att dö av hemska infektioner.

4. Man slipper få fler fula ärr

5. Man slipper alla besvikna blickar från alla oroliga vänner och familjemedlemar


Av Sara Modigh - 18 juni 2013 19:42

Idag mår jag mycket bättre. Jag behövde få gråta och ha ångest , skriva av mig lite och sova för att kunna må lite bättre.


Är rätt trött idag, men det går bra ändå.


Har varit runt och kollat på olika lokaler och på catering inför bröllopet, tagit tid hur lång tid det tog att åka mellan kyrkan och lokalen och så vidare. Har börjat få en hel del idéer. 

Av Sara Modigh - 18 juni 2013 02:57

Idag har varit en väldigt jobbig dag. 

Har haft väldigt mycket ångest och har brutit ihop flera gånger under dagen. Borde sova, men jag kan inte för alla hjärnspöken hindrar mig. 

Det känns som jag har en stor svart skugga som hänger över mig.

 

Jag kan inte slappna av. Jag mår så dåligt. Denna kvällen har jag fått kämpa mer än vad jag behövt göra på flera år för att stå emot självskador.


Jag var så nära att bara gå in i badrummet och skära mig själv helt sönder och samman för att få ur mig alla äckliga känslor som krigar i mitt bröst. 

Jag känner mig så ensam, dålig och värdelös.

Ibland är det så jävla jobbigt att försöka hänga kvar i det lilla hopp man har. Just nu känns det som om jag bara vill ge upp. Skita i allt!

Jag är trött på att kämpa allt jag kan dygnet runt för att inte drunkna i ångest. Jag vill kunna sluta simma, bara få flyta på ytan ett tag och samla kraft. Men så fort jag slutar kämpa så sjunker jag fort till botten. 

Jag är så trött, Det känns som jag sprungit rakt in i en vägg. Jag är utmattad både fysisk och psykiskt, men jag kan inte vila för då sjunker jag bara in i ett sämre mående och om jag inte vilar kommer jag bli utbränd istället. 


Jag önskar mig verkligen mer ork och kraft. 

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards