En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 28 november 2013

Krasch

Av Sara Modigh - 28 november 2013 04:20

Mår riktigt riktigt dålig just nu! Ligger i sängen och försöker sova. Men kan inte. Jag känner nig så frustrerad och rastlös. Har ångest och känner mig väldigt deppig, jag vill bara skrika och gråta men jag orkar inte. Ibland vill jag bara ge upp, sluta kämpa. Jag är trött på allt och framför allt är jag trött på mig själv. Varför ska allt vara så jävla svårt. Ursäkta att jag svär men vad i helvete? Varför varför ska det vara så jobbigt?
Jag önskar just nu mer än allt annat att jag åtminstone kan få en enda dag där jag får må bra hela dagen, alltså inga psykiska problem och inga fysiska problem. Det skulle vara så skön!

Jag kan inte minas några sådana dagar, vet inte om jag någonsin haft en dag där jag mått bra hela dagen.

 
 
Ingen bild

Sonja

28 november 2013 19:26

Hej
Sitter just nu och skriver ett arbete om ångest och googlar fram denna blogg. Av det jag har läst gör det verkligen ont i mig att se att en sådan vacker människa som du verkar vara kan må så här dåligt. Ingen människa förtjänar detta! Jag kan tycka att det är sååå otroligt orättvist allt som har drabbat dig men jag hoppas att du är en stark människa som klarar dig ur detta. Jag vet att det är lätt att säga det men en helt annan femma att verkligen ta sig ur det. Men kämpa på! Tycker det är väldigt fint av dig att skriva om detta tabu ämne. Jag tror på dig! Styrkekramar <3

Sara Modigh

28 november 2013 19:34

Tack så mycket :)

 
Ingen bild

Me

15 december 2013 00:08

Kan nog inte jämföra mig ned dig till hälften! Men har vart fysiskt sjuk sen 2års ålder! Mått väldigt dåligt psykiskt som ingen har sett! Fick nya organ m som bara har haft komplikationer, min mamma fick en hjärntumör ett tag efter fick min pappa en. Samtidigt som min älskade farmor gick bort och min sambo sen en evighet tillbaka gav upp och flyttade!
Mitt liv har kraschat ingen som förstår!! Och vet inte hur jag nu som snart 30åring ska ta mig tillbaka!

Livet är långt ifrån rättvist! Kämpa på ❤️ //M

Sara Modigh

15 december 2013 10:56

Låter otroligt jobbigt, och jag hoppas att du tar dig igenom det. På något sett så måste man försöka se en bättre framtid för att orka fortsätta kämpa.

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards