En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Jag duger aldrig

Av Sara Modigh - 28 februari 2014 13:00

Och där föll jag igen!


Jag känner mig otroligt labil i mitt psyke. Är det för jag börjat ta Saroten? 

Jag växlar mellan att må bra till att må fruktansvärt dåligt på sekunder. Jag blir ledsen, arg och sårad för minsta lilla och jag börjar känna mig grymt osäker på mig själv. 

Jag känner mig ful, äcklig och misslyckad..Vafan? Varför kommer alla dessa känslor tillbaka. Jag trodde jag var över den delen av mitt liv så jag hatade allt i mitt utseende. 

Jag känner mig otillräcklig. Jag duger inte som jag är. Jag måste bli bättre..Måste vara bäst annars duger det inte!

Kraven ekar i mitt huvud. Måste bli smalare, måste ha större bröst, måste få finare hy, måste få tightare kropp, måste få rundare rumpa, vitare rakare tänder,  finare hår, smalare midja, måste bli smartare, måste bli duktigare, måste bli starkare, måste bli BÄTTRE! Jag måste, jag måste, jag måste! 


Jag kommer aldrig att duga! 

Jag avskyr mig själv...Kanske mest för att jag tillåter tankarna att vandra i dessa banor. Jag som jobbat så otroligt hårt för att bygga upp en självkänsla och ett självförtroende. Men så raseras det över en natt på grund av mina egna gamla osäkerheter. 

 

Vad är det som gör att jag hatar mig själv, Varför kan jag inte våga tro på att jag duger. Varför tror jag att alla jag älskar ska lämna mig för något bättre?

Varför sitter jag och gråter på kvällarna för att jag tycker att jag är så ful och dålig?


Vem är de egentligen som sagt att man måste vara snygg och bra? Varför kan jag bara inte nöja mig med att vara "hyfsad"

Varför kan jag inte ens känna att jag är hyfsad?


Varför är det så mycket lättare att se allt som är fel? Varför väger mina misslyckanden så mycket tyngre än de gånger jag lyckas? 

Hur kan man gå från självsäker till detta inom loppet av sekunder?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards