En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Söndagens sanning - Bröllopsfrågor

Av Sara Modigh - 20 april 2014 10:00

 



Hur träffades ni? Vi har ingen rolig eller romantisk historia direkt. Vi träffades på internet på en hemsida som heter Helgon. 

 

Hur länge har ni varit tillsammans? 2 825 dagar, alltså sedan 26 Juli 2006



Vilket datum förlovade ni er? 10 september 2011

 

Vad ska ni heta i efternamn? Vi har valt att heta Modigh i efternamn då vi inte kunde hitta på nått eget valde vi mitt namn då det är ovanligast och mest speciellt då Jakob har ett vanligt -sson namn. 

 

Om vi ger dig 1000:- att överraska Jakob med, vad skulle du göra då? Med bara en tusenlapp blir det ju inga större saker som en ny bil eller en resa till något trevligt land. Men jag skulle nog då försöka köpa någon replica från hans favorit hockeylag, gärna signerat.

 

Vad tror du att du kommer kalla Jakob för smeknamn om 10 år? Gubben kanske? haha nej jag vet inte. Antagligen samma som nu. 


Om Jakob var en glass vilken skulle han vara då? .....     Svår fråga. En lakritspuck kanske? för att han gillar hockey :P



 
 
Ingen bild

Jag.

20 april 2014 15:46

Vi känner inte varandra och vi har aldrig träffats.
Men jag älskar dig.
Jag har läst din blogg sedan jag var väldigt ung, har alltid känt igen mig så att det gör ont, jag har liksom inte vetat hur jag ska hantera det.
Skillnaden mellan oss är att du vågar vara öppen, du vågar blogga om det.
Det skulle jag aldrig våga.
Jag hoppas att allting blir bättre för oss, vi som mår dåligt.
Kanske blir det bättre någon dag, inte bra. Men bättre.
Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med denna kommentar.
Men jag har alltid läst din blogg, har aldrig vågat kommentera.
Kram till dig.

Sara Modigh

20 april 2014 18:31

Tack så mycket. Blir väldigt glad att du skriver. Det betyder mycket för mig.
För mig har skrivandet här i bloggen hjälpt mig väldigt mycket i att må bättre, jag mår mycket bättre nu än jag någonsin gjort tidigare. Så man man må bättre!
Jag hoppas att du också kommer må bättre snart.
Kram Sara

 
Alice Follin L

Alice Follin L

21 april 2014 21:42

Om jag har förstått det rätt så är det nu man får fråga nåt som kommer upp nästa söndag? Jag har en fråga som kanske är lite tråkig, men tycker det är spännande att höra folks svar :D Here goes: om du bara fick äta en och samma rätt (inklusive förrätt, huvudrätt, efterrätt och valfri dryck) varje dag för resten av ditt liv, vilken skulle du välja?

http://alicefollinl.blogg.se

Sara Modigh

22 april 2014 09:01

Ja det stämmer bra.. Svarar på den nr jag har fått tillräckligt med frågor :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards