En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 26 november 2014

Min dag i bilder

Av Sara Modigh - 26 november 2014 20:20


Började dagen med dropp på sjukhuset. Det är alltid skönt med lite påfyllning. Nu kanske lite av den värsta utmattningen ger med sig. Man kan ju alltid drömma i alla fall. 

Under tiden som jag fick dropp satt jag och Jakob som var med i dag och löste korsord. 

Lite jobbigt med min hjärntrötthet och ibland känns det som om jag bara blir mer och mer korkad. 

Saker som egentligen borde vara jätte enkla blir jättesvåra och jag känner mig typ trögtänkt. 

 

När droppet droppat färdigt kom Ludvig och hämtade oss. För vår nya bil är på lagning...redan. 

Vi hörde hur bromsarna gnisslade lite så vi tyckte det var lika bra att lämna in det med en gång. Så de bytte bromsklossar fram och nu gnisslar det inte mer :)


I alla fall Ludvig skjutsade oss till Nybergs så vi kunde hämta vår bil och efter det åkte vi tre till Majoren och år buffé där.

Det var gottigt och alldeles för mycket mat att ta av :P

Men och andra sidan blev det frukost, lunch och middag i ett då jag inte ätit nått på hela dagen. 

 

När vi hade ätit färdigt så åkte jag och Jakob vidare och handlade lite på Ikea och sedan gick vi på stan en stund också. Vi letade efter lite Julklappar och en pyjamaströja, samt mjukisbyxor till mig. 

Mår ju inte så bra just nu och har mina nervsmärtor så jag tyckte att jag behövde lite pyjamas och mjukiskläder att ha på mig när man inte ska bort på något speciellt. 

När vi kom hem från stan började vi julpynta lite. Det är så mörkt och tråkigt så vi skaffade oss en minijulgran och en liten ljusslinga att ha i och satte upp våra adventsljusstakar i fönsterna.   

JAg behöver lite myspys i mitt liv känner jag. 

     

Nu är det dags att dra sig till sängen och kolla på Bates Motel och gosa ner mig :) 

 

Förresten så ställde Arbetsterapeuten in mötet i morgon så slipper den stressen ett tag till i alla fall. Men han sa att han gärna vill träffas så att han kan förklara vad som gick snett.  

 

 
 
Ingen bild

Ebba

26 november 2014 23:11

Har du tagit narkotika klassade mediciner nån gång??
Jag ska få oxaskand elle hur de nu stavas och min doktor sa att den är narkotika klassad. Är det farligt? Kommer jag bli en knarkare då?

Sara Modigh

28 november 2014 11:52

Har svarat i ett inlägg :)
Hoppas det är okej.
http://saramodigh.bloggplatsen.se/2014/11/28/10938123-narkotikaklassade-lakemedel/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards