En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 24 december 2014

God Jul!

Av Sara Modigh - 24 december 2014 09:00

 

 

Jag önskar er alla mina fina läsare en riktigt god jul!   

 

Jag vet att det är många av er som inte gillar julen. Jag har själv varit där. Faktum är att jag under många år hatade julen och all den stress som den innebar. Men nu för första gången på många många år har jag verkligen sett fram emot och längtat efter julen. 

Jag tror inte att det är många som kommer titta in här nu under juldagarna men om du gör det så hoppas jag att det inte är för att du mår dåligt eller känner dig ensam. 

Men tyvärr är julen en högtid då det faktiskt är så att många känner sig ensamma. Mitt lilla blogg inlägg kanske inte är till någon stor hjälp om du sitter där under julen och känner dig ensam. 

Men jag tänker på er alla som mår dåligt och jag vill att ni ska veta att det kan bli bättre.

 

Det är bara ett par dagar kvar på detta året och efter det är all julstressen och de stora högtiderna förbi och då brukar livet kännas lite lättare. 

 

Jag har alltid upplevt att man känner sig ensammare över jul och nyår än vid andra högtider, eller vad tycker ni? Kanske är det för att man förväntas träffa och umgås med hela tjocka släkten under julhelgen och sen ska man har party på nyår. Har man då inte möjligheterna till det så känner i alla fall jag mig mer ensam än annars. 

 

Oavsett om ni är ledsna, glada, ensamma eller tillsammans med släkt och vänner så önskar jag er i alla fall en riktigt god jul. Gör saker ni mår bra av och unna er lite extra så här i jultider. 

Ett mysigt litet jultips som jag upptäckt i år är äppelglögg med mandlar, russin och torkade tranbär i.

Det tyckte jag var väldigt gott och mysigt. 

 

En stor bamsekram till er alla!

 
 
Pm

Pm

24 december 2014 10:28

Det var verkligen ett fint blogg inlägg! Jag är hos min familj, det som finns kvar utav den i alla fall. Ensamheten är påtaglig, och den jag saknar mest är mig själv.
God jul!
(nu ska jag ge lite uppmärksamhet till min hund som står här och trampar på mig)

http://fuckingpm (dayviews.com/blogg.se)

 
Pm

Pm

24 december 2014 10:29

Det var verkligen ett fint blogg inlägg! Jag är hos min familj, det som finns kvar utav den i alla fall. Ensamheten är påtaglig, och den jag saknar mest är mig själv.
God jul!
(nu ska jag ge lite uppmärksamhet till min hund som står här och trampar på mig)

http://fuckingpm (dayviews.com/blogg.se)

Sara Modigh

24 december 2014 10:30

Jag hoppas du får en fin jul och krama hunden från mig :)

 
Ingen bild

Alice

24 december 2014 13:43

God jul Sara! du är en fantastisk människa, jag hoppas att du äntligen får en jul värd att minnas. Det förtjänar du :)

Sara Modigh

24 december 2014 23:18

Tack så mycket :)

 
Maria

Maria

25 december 2014 18:25

God jul(i efterskott) och god fortsättning till dig med

http://www.borderlinelivet.blogg.se

Sara Modigh

26 december 2014 11:01

Tack så mycket :)

 
Ecb

Ecb

25 december 2014 18:50

Du har så rätt. Jag har tillbringat många av mina jular ensam på behandlingshem men mu när jag är fri sedan ett år tillbaka har jag denna jul haft det bra med pojkvännen o hans familj. Ska bli kul att skaffa egna jultraditioner:)
Kram o god jul

http://Viljaleva.devote.se

Sara Modigh

26 december 2014 11:01

Så roligt att höra. Hoppas ni får fina traditioner tillsammans :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards