En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 27 april 2015

bröllopsdagsfirande

Av Sara Modigh - 27 april 2015 10:15

Jag har haft en helt fantastisk helg! 

I Lördags kom min make hem från jobbet med en överraskning.

Han hade nämligen bokat en natt på hotell så att vi skulle kunna vakna upp på vår bröllopsdag på ett hotellrum och kunna äta en riktig hotellfrukost tillsammans. 

Så när han kom hem från jobbet packade vi en lite väska och gav oss av till hotellet där vi umgicks lite och tog roliga bilder.

 

Men inte nog med det. Han ordnade också så att vi kunde gå ut och äta på kvällen tillsammans med våra vänner. 

Så vid klockan nio mötte vi upp våra vänner på Bishops arms och beställde lite att äta och dricka.

     

  

Vi hade det jättetrevligt. Även fast Z och J var tvungna att lämna kvällen lite tidigare då de skulle iväg dagen efter så var det jättekul att de kunde vara med och äta lite och sitta och prata ett tag. 

E och N däremot stannade kvar och vi satt och pratade ända fram tills det stängde vid klockan ett. 


Jag blev verkligen jätteöverraskad för jag hade inte väntat mig att Jakob skulle planera något för bröllopsdagen så det blev väldigt lyckat måste jag säga. 

När puben stängde var vi väldigt trötta så det var skönt att vi bodde på hotellet i samma byggnad.

Så vi gick till vårt rum och lade oss i sängen och kollade på lite tv innan vi båda somnade helt utmattade efter dagens äventyr.


På morgonen för vår bröllopsdag låg vi i sängen och drog oss ett tag innan vi gick ner för att äta frukost. 

Det fanns massor med mat att välja på och då är det tråkigt att inte vara en frukostmänniska. Men jag lyckades äta massa frukost ändå och det var väldigt gott. 

 

Efter frukosten var det dags att checka ut och bege sig hemåt igen. Så sagt och gjort.

Vi packade vår lilla väska igen och åkte hem. 

Sen har vi spenderat bröllopsdagen idag med att bara ha en lugn mysdag. Fick en bomullspyjamas av Jakob eftersom det är bumullsbröllop vi firar. Så den har jag haft på mig hela dagen när vi vart hemma. 


Vi fick höra när vi gifte oss att vi skulle frysa in en tårta för att äta på ettårsdagen så den tog vi fram för tining dagen innan. 

Den såg någorlunda hyfsad ut, men nja. Det var verkligen inte mycket att hurra för haha. 

Så vi bakade blåbärspaj istället som vi åt i sängen samtidigt som vi tittade på tv-serier.


Sen eftersom det var så skönt vänder ute så passade vi på att gå ut och gå en promenad tillsammans. 

Så vi gick till skogskyrkogården och gick genom den för det är så fint där och sen gick vi hem igen och fortsate vår slappdag med att sitta och lataoss vid var sin skärm medans vi väntade på att Jakobs mamma skulle komma och låna vår bil. Vilket tog lite längre tid än vi räknat med. Men det löste sig tillslut. Vi passade också på att köpa pizza för att det verkligen skulle bli slappdag.

 

Vi låg i sängen och tittade på Smartare än en femteklassare samtidigt som vi åt.

Så idag känns de som om jag aldrig någonsin behöver äta igen. Men vi får väl se hur jag känner om några timmar haha

Har ju fortfarande pizza kvar.


Helgen har som sagt vart super mysig och jag har haft det jättetrevligt.


 
 
Ett krigarhjärtas bekännelser

Ett krigarhjärtas bekännelser

27 april 2015 23:23

Vilken toppenhelg och ett stort grattis på bröllopsdagen <3

http://https://ettkrigarhjartasbekannelser.wordpress.com

Sara Modigh

28 april 2015 00:09

Tack så mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards