En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 30 maj 2015

Penal Code Section 9.42

Av Sara Modigh - 30 maj 2015 17:45

Min blogg är som mitt hem, hemmet där alla inlägg som jag har skrivit är mina käraste ägodelar. 

Det betyder väldigt mycket för mig för jag har tillverkat dem själv med mycket smärta, gråt, skratt, skräck och vrede bakom. 

Blod, svett och tårar har skapat detta hem för mig. Det är mitt liv, mina erfarenheter och allt som jag har upplevt som bidrar till att den här bloggen finns.

När någon går in och tar mina inlägg är det som om människan bryter sig in i mitt hem och rycker dessa kära ägodelar ur min famn. Som om den tar mina upplevelser ifrån mig och bara hånar det.

 
Det är ju nästan så man önskar att man bodde i Texas och att det faktiskt gällde mitt hem.
Då kanske man hade kunnat få slut på det där med stölden en gång för alla ;)
    

För att säga till hjälper uppenbarligen inte. Så att skjuta alla som bryter sig in och stjäl från mig vore ju en enklare lösning haha. 


Jaja, nu orkar jag inte lägga mer tid och energi på det. Många har sagt att jag ska polisanmäla. Vi får väl se hur jag gör. 

Kanske blir så tillslut. 






© Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

 
 
Ingen bild

Såpbubblor

31 maj 2015 21:34

Suck, vad jobbigt! Du bör definitivt polisanmäla detta, speciellt eftersom dina inlägg är oerhört personliga.

Jag gjorde lite detektivarbete kring personens blogg, och du är långt ifrån den enda som fått inlägg stulna. Vissa är gamla, vissa är nya men de jag hittat efter lite googlande är: (jag vet inte om dessa länkar kanske försvinner, dock)

http://mynameisjossan.myshowroom.se (Ett inlägg om Downs syndrom)
http://blogg.amelia.se/underbaraclara (Ett inlägg om det etiska dilemma KUB-test och liknande innebär)
http://nouw.com/Annorlunda (Ett inlägg om att inte återfalla in i depression)
http://jakoblinden.blogg.se (Om särbehandling av män inom psykiatrivården)
http://blogg.mama.nu/cissiwallin (Ett inlägg om hur man hittar vänner)

Vissa av inläggen är helt kopierade, vissa har diagnoser ändrade, vissa har någon liten kommentar, dock helt utan referens till den ursprungliga källan.

Jag hoppas att du inte slutar blogga, jag uppskattar verkligen din blogg. Trist bara att några inte verkar förstå skillnaden på mitt och ditt.

Sara Modigh

31 maj 2015 23:12

Ja, det är verkligen trist och trots att jag sagt ifrån flera gånger att hon inte ska kopiera mina inlägg så hotar hon bara att lägga de i en hemlig blogg som inte jag vet om så att jag inte ska kunna se vilka inlägg hon tar.
Riktigt tröttsamt.
Men kommer inte sluta blogga.
Jag hoppas bara fler genomskådar henne och slutar gå in på hennes blogg. Förr eller senare tröttnar hon väl när hon inser att ingen bryr sig om hennes blogg med kopierade inlägg.

 
Ingen bild

Annonym

1 juni 2015 03:10

Vissa personer leker visst detektivarbete! Detta är en enkel och en lätt leka att leka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards