En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 27 september 2015

Spelkväll och tipspromenad

Av Sara Modigh - 27 september 2015 14:45

Vilken trevlig spelkväll vi hade igår!

Jag blir så lycklig när man har det så trevligt tillsammans. Igår var sex personer som satt och spelade spel i sex timmar haha

Först kom det första paret vid halv sex, vi spelade lite Rummikub tills de andra två dök upp. 

Jag förlorade första omgången, det var lite trist. Men man kan ju inte vinna jämt ;)


Vi påbörjade en omgång till och hann halvvägs igenom när de andra dök upp. Men vi avslutade och jag vann faktiskt. Det var en bra start på kvällen tycker jag. 


Sedan spelade vi Alias, ett av mina absoluta favoritspel. Jag tycker det är så roligt!

Vi delade in oss tjejerna mot killarna och det blev mycket skratt när alla helt stressade försökte förklara ord för varandra. Fantastiskt spel och underbara människor, det gör mig varm i själen. 


Även den här gången så vann jag, eller ja tjejerna. Rätt överlägset också, så det var en bra fortsättning måste jag säga. 


När vi hade spelat klart Alias så åt vi lite plommonpaj som Jakob hade testat att baka.

I fredags var vi ju och hjälpte pappa att bli av med lite av sina plommon, för det växer verkligen mängder på hans lilla träd så vi tänkte att vi får försöka göra något roligt med dem.

 

Jag har aldrig ätit plommonpaj tidigare, Jag har faktiskt inte ätit plommon på annat sätt än färska innan. Men det var faktiskt väldigt gott. Blev positivt överraskad. Så då kanske man kan ta och försöka hitta på lite roliga saker att göra med plommonen. Kom gärna med tips!


Som sagt så vi satt och åt plommonpajen och till det hade vi glass som jag köpte av min bror i fredagsnatt, när jag också fick åka glassbil.

Det ni ;) 



Pajen var väldigt god och det var trevligt att sitta och prata lite.

Efter pajen spelade vi ett nytt spel som vi precis köpt. Måste säga att jag är lite besviken på det faktiskt. Det blev tjatigt väldigt fort och det kändes som det var ganska dålig kvalité på spelet. Men det var roligt ett tag.  "Last letter standing" hette det och gick ut på att man fick en kategori, till exempel "Något grönt" och så skulle alla i tur ordning säga en sak som som är grön. Kruxet är att man får bara använda varje bokstav en gång så säger någon Groda kan inte en annan säga Gräs. Sen blir det ju färre och färre bokstäver kvar vilket gör det svårare och svårare. Allt går dessutom på tid med en väldigt irriterande och stressande klocka som tickar.


När vi spelat det ett tag så satt vi och pratade lite igen innan vi påbörjade nästa spel som blev TP-Team.

Det är en variant av det klassiska spelet Trivial Pursuit där man istället spelar i lag. Det är rätt kul.

Vi behöll samma lag igen. Tjejerna mot killarna, och ännu en gång så vann tjejerna. Vi hade verkligen flyt! Men det var riktigt jämt den här gången. Skilde bara ett poäng när spelet tog slut. 

Vi hade så roligt så vi bestämde oss för att ta ett spel till innan vi avslutade kvällen. Vi valde då att spela en omgång Rappakalja. 

   

Gissa vem som vann på det! Jo det gjorde jag :D


När spelet var slut så var klockan typ tolv så då var alla trötta och kvällen tog slut. 

Men jag hade verkligen jättekul, och att jag vann alla gånger utan den första gjorde ju inte precis saken sämre. Tror aldrig jag vart med om något linkande. Jag brukar typ alltid förlora i spel :P 


Jag förlorade i sömn istället :P Kom inte i säng förrän vid tre och tog en timme och somna typ

Men men, jag kan ju sova ikapp en annan dag. 


Jag förlorade på tipspromenaden idag också!

Jag MISSADE en fråga! Hur lyckas man ens?  hahaha

På näst sista frågan upptäckte vi att vi hade gått rakt förbi en fråga utan att skriva i den och vi hade ingen aning om var vi hade missat och vi orkade inte gå om. Så lär blir många fel den här veckan. 

Men men, man kan ju alltid bli lottad vinnare :)

 

Det var i alla fall otroligt skönt väder för att gå tipspromenad, det märktes för det var väldigt mycket folk som gick idag.    

Men som sagt, helt perfekt väder soligt, lagom varmt, torrt på marken, nästa helt vindstilla och inte ett moln på himlen.


 


Hoppas det håller i sig så man hinner gå några fler gånger innan det blir kallt och jäkligt :P 


 
 
Skogsraah

Skogsraah

27 september 2015 20:48

Vad roligt det låter :)

http://skogsraah.se

Sara Modigh

27 september 2015 20:52

Ja, det har varit väldigt trevligt :)

 
Elin

Elin

27 september 2015 22:34

Låter som en fin dag det där! Vem vill inte vinna i spel liksom?!? Är du en dålig förlorare? Jag år en usel förlorare :P
Kramar

http://Www.uturanorexin.blogg.se

Sara Modigh

27 september 2015 22:59

Ja det var mycket trevligt :)
Jag anser inte att jag är en dålig förlorare men det finns ju alltid omständigheter som ibland kan göra att man tycker att det kändes orättvist :P

 
Ingen bild

Mia

29 september 2015 14:48

Nu kom jag på hur man byter IP-nummer! Jag visste att jag skulle komma på det med expert hjälp! Bra va!Det är ju bra med expert hjälp!

 
Ingen bild

Mia

29 september 2015 14:48

Nu kom jag på hur man byter IP-nummer! Jag visste att jag skulle komma på det med expert hjälp! Bra va! Det är ju bra med expert hjälp!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards