En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 29 september 2015

Shop och dropp

Av Sara Modigh - 29 september 2015 20:45

Droppet i dag gick väldigt bra. Det känns skönt att det funkar så bra som det gör även om det är svårt att sticka för det mesta. 

Idag tog det en halvtimme tills nålen var satt och det krävdes tre försök innan det gick. 

Ville ju ha nålen i vänster arm men jag är så sjukt svårstucken där men sjuksköterskan provade två gånger i armvecket och letade på handleden efter ett kärl men det gick bara inte. 

Så jag fick ha i höger armveck ändå. 

Vi fixade en liten special anordning så jag inte skulle behöva ha den där starka tejpen på min nygjorda tatuering i alla fall. 

 

40 minuter efter att jag kom dit så var droppet igång och det funkade bra. Jag var lite nervös att den skulle sitta lite dåligt men det gick så bra så.


Själva droppet tar en timme och sen är det alltid efterspolning med koksalt i tio-tjugo minuter

Så när allt går som det ska och sjuksköterskorna är snabba i bytena och att ta bort droppet så tar det typ 75 minuter att få droppet. 

Idag gick det väldigt bra och snabbt, behövde inte vänta vare sig på bytet av dropp eller på att de skulle ta ur nålen och sådär när koksaltet hade droppat färdigt. 

Så det var skönt, för tyvärr är det ju så att nu börjar ju min mobil ge upp, så den håller inte batteritiden alls när man håller på med den. På mindre än en timma är halva batteriet redan borta. 

Så idag blev det mycket stirra in i väggen och rulla tummarna. 

Jag mår inte jättebra just nu heller så känner mig så fruktansvärt frustrerad när jag inte har något att göra.

Jag klarar inte av att sitta still och bara glo in i en vägg. Delvis för att då har jag inget att distrahera tankarna med och så går tiden så otroligt långsamt. 

Roande mig med att försöka räkna hur många droppar jag fick i minuten men det var otroligt tråkigt :P 


När droppet var klart så gick jag till A6, det stora köpcentret som ligger i närheten av sjukhuset. 

Kollade på en sådan där portabel laddare. Känns som om det behövs. Men jag vet inte om jag ska köpa en sådan eller satsa på att skaffa en ny mobil. Jag har inte bestämt mig ännu. 

Jag fortsatte med att gå på H&M och kolla liter kläder, jag har ju tyvärr inte så mycket höst och vinterkläder. Jag hittade mycket fint, men jag tycker inte att passformen alltid är den bästa. Jag vet ju vad jag vill ha och hur jag vill ha det så har svårt att hitta kläder som jag blir nöjd med. 

Så det blev inga nya kläder idag. 


När jag var klar på H&M mötte jag upp en vän och så åkte vi till Retro Jönköping och kikade runt där.

Fanns massor med skojiga saker.

 


Jag och min vän är gamla barndomsvänner och vi drar verkligen fram det bästa ur varandra. Vi är rätt högljudda och skrattar väldigt högt när vi är tillsammans. 

Det märktes extra tydligt idag då vi kommer in i antikaffären och ägaren säger,"Är ni så glada nu när ni ska hit och handla? Det var ju roligt".

Ja, våra skratt hörs väl lång väg kan jag tänka mig haha


Vi gick omkring inne i affären och tittade på sakerna ett tag. Jag har aldrig vart där innan så det var väldigt spännande och titta på alla sakerna de hade.


Hittade bland annat den fulaste telefon jag någonsin sett. 

Det var en Nalle Puh som satt på en stubbe med en burk honung i famnen, och när det ringer så verkar det som om Nasse ska fram ur bruken med en klocka i handen. 

Så himla roligt och gräsligt på samma gång :P


När vi hade tittat färdigt där inne så åkte vi hem till mig och fikade lite och satt och pratade i tre timmar.

 

Tycker det är så roligt när man bara spontant kan hitta på något sådär. 

Hon skickade ett SMS i morse och frågade om jag ville hänga med till RetroJönköping och det ville jag ju gärna. 

Alltid kul att kunna umgås lite sådär tycker jag. 


Jag har haft en väldigt trevlig dag i dag måste jag säga :) 


 
 
Ingen bild

Carmen

29 september 2015 21:40

Åhh det lät som att det blev en bra dag trots allt :D Att omge sig med goda vänner, ha roligt och skratta gör så man orkar i vardagen! :)

Att gå på loppis och kika är kul med. Man kan fynda rätt bra saker ibland :) Jag har dock aldrig varit på Retro Jönköping nångång, får ta mig dit!

Ha det så bra sålänge! :)

Sara Modigh

29 september 2015 22:27

Ja det är sånt som gör att man håller modet uppe :)
Tycker definitivt att du ska kolla in det om du får chansen :)

 
Skogsraah

Skogsraah

30 september 2015 10:47

Skönt att allt gick bra :)

http://skogsraah.se

Sara Modigh

30 september 2015 11:18

Ja det brukar ju göra det som tur är :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards