En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2015

Fullspäckat med roligheter

Av Sara Modigh - 18 oktober 2015 14:45

Vilken helg alltså!

Jag har haft två riktigt bra dagar och det har vart riktigt roligt.


Vi började helgen med att åka ut på lite ärenden på stan, jag letade efter lite kläder och födelsedagspresenter och så var vi tvungna att köpa en ny hdmi-sladd.

Eftersom vi var ute och höll på och gå i affärer hela förmiddagen lyxade vi till det genom att äta lunch på den nyöppnade restaurangen ChopChop Asian Express, jag tyckte att de hade god mat där :)

 
Jag brukar kunna vara lite känslig mot sån där mat som man köper ute när man inte vet vad det är i, brukar ju kunna få migrän rätt lätt. Så vi köpte två olika rätter som vi sedan delade på så. Jag tycket att  båda smakade bra, men den ena hade lite migräntendenser vilket var synd.

Vi tog med oss maten hem och åt samtidigt som vi tittade på Elementary. Det är en tv-serie som handlar om en modern Sherlock Holmes. Rätt bra faktiskt. 

Sen spenderade vi några timmar hemma tillsammans innan vi begav oss hem till pappa där framåt fredagskvällen.


Vi fortsatte vårt fullspäckade äventyr med tacos hos pappa och småpojkarna. Mina andra två lite större småbröder var också med och Alfons hade sin flickvän med sig. Så det var bara Matilda som saknades ur syskonskaran.

Det var lite tråkigt att hon inte kunde vara med. Men det kommer fler dagar. 

Vi pratade, åt tacos och så spelade vi sällskapsspel tillsammans. Vi Spelade TP-Team, Det var jag, Pappa och Ludvig mot Alfons, Emelie och Jakob. Det var en bra och riktigt jämn match måste jag säga.

Det var verkligen jättetrevligt så jag hoppas att vi kan göra om det snart igen. 

När vi sen åkte hem från pappa bestämde vi barn att vi skulle spela Counter-Strike tillsammans när vi kommit hem. Så sagt och gjort, jag, Jakob, Alfons, och hans tjej och Ludvig och en kompis till honom spelade CS resten av kvällen. Det var väldigt kul även fast jag var sämst i världen på det. 
Sen blev det dags att lägga sig så vi skulle orka med morgondagen. 


Lördagen började med att vi åkte och hämtade Matilda och  Ludvig så att vi kunde åka ut och gå på Secondhand tillsammans.  Vi var på både Myrorna och på Erikshjälpen både i Huskvarna och i Jönköping.

Matilda letade efter en Jacka och Ludvig letade maskeradkläder, men de hittade inte det dem sökte den här gången. Det är ju tyvärr så ibland.

När vi hade gått färdigt i alla secondhandbutikerna bestämde vi att vi skulle äta lunch tillsammans så det blev Pizza Hut eftersom ingen av oss prövat det. Haha så otroligt onyttig helg! Både Kinamat, Tacos och Pizza på två dagar.

 

Jaja, Pizza Hut tyckte inte jag var någon vidare höjdare om jag ska vara ärlig. 

Tror vi fick vänta i strax över en timme innan vi hade fått vår mat och priserna var dyra och maten var äcklig. Så det blir nog inget mer av det för min del i alla fall. Men de andra verkade tycka maten var bra i alla fall. Jakob blev nog glad för han fick en extra pizzahalva att ta med sig och äta på jobbet eftersom jag tyckte det var så äckligt att jag inte ville äta upp :P 


När vi hade ätit klart var Jakob tvungen att skynda sig och åka till jobbet för han skulle jobba kväll. 

Men jag och Syster Matilda fortsatte dagen med att gå på H&M och leta kläder. Men jag hittade inte det jag sökte på A6, så vi bestämde oss för att åka ner till stan istället för att se om det fanns där.

När vi gick längst med den stora gatan mot H&M nere på stan så såg jag en filmkamera, så jag började kolla mig lite om kring för att se vad det var de höll på och skulle filma. Man vill ju inte gå i vägen för något tänkte jag. 

Jag frågade Matilda "Undra vad det är de ska filma?", Det visade sig att det var mig de skulle filma!

Jag han knappt avsluta meningen innan det hoppade fram en jäkla växtman ur en kruka och ropade "BUUUU". Jag höll på att få en hjärtattack eller nått. 

Skrek rätt högt och min syster reagerade typ inte alls hahah. Detta underlättar ju inte direkt mitt rykte om att vara alldeles för lättskrämd. 

Blev helt ställd så väl inne på H&M så glömde jag helt vad jag gjorde där och glömde kolla efter det jag skulle kolla efter. Men antar att det inte fanns där heller om det inte fanns uppe på A6. 


När vi kom ut från H&M så satt gräsgubben i sin kruka och vinkade glatt åt allt folk som hade samlats där. 

 

Så då tog jag en bild på honom för att se om det är någon som känner igen honom? ;)


Efter det så gick jag och Tildis gick lite mer på stan, Matilda hittade sig en varm jacka och vi kikade i lite olika butiker fram tills att de stängde. Eftersom det var lördag så stänger ju allt rätt tidigt så efter att vi gått på stan åkte vi hem till mig och kollade lite på tv-serier och åt popcorn. 

Vi tittade på en ny serie, "CSI: Cyber", kan vart det lamaste jag någonsin sett. 

Så den blir det nog inte att jag kollar något mer på.

Vi tittade på lite roliga klipp på datorn istället och sen spenderade vi resten av kvällen med att sjunga Singstar och vara lika tokiga som vi alltid är.


Alltså ni fattar inte hur mycket Singstar jag och Matilda spelade när vi var små. 

Ett tag så vart det typ varje dag! Så det är så nostalgiskt på något vis att spela det spelet. 

Men det hade vart kul att ha lite nya låtar tycker jag. Kanske ska skaffa det, men man spelar det ju inte så mycket längre. Kanske finns några begagnade Singstar 2 eller 3 som man kan köpa lite billigt? Eller om det är någon som vill skänka till mig? 

Är det någon som vill komma hit och spela så är det bara att säga till i alla fall :D


Kan ju säga att det spårade lite för mig och Tildis där sen på kvällen när vi spelade!




Men kul det hade vi verkligen, skrattade så jag grät vi flera tillfällen kan jag ju säga!

Skrattade faktiskt så mycket att jag fick ont i huvudet. Kände mig helt mörbultad framåt kvällen.

Så när Jakob kom hem efter jobbet så skjutsade vi hem Tildis och lade oss sen i sängen och åt vi lite kvällsmat samtidigt som vi  kollade på Modern Family.

När jag sen äntligen somnade så sov jag i nästan tolv timmar för jag var så utmattade efter dessa två dagar. 


Idag så jobbar Jakob så jag passar på att vila och återhämta mig, jag tror att det får bli en väldigt lugn dag idag faktiskt.

Vad har ni gjort för kul i helgen då? 

Hoppas att nu har haft det lika kul som jag har haft!


 
 
Ingen bild

Matilda

18 oktober 2015 22:10

så rolig dag <3

asså jag sova också såååå länge :o vaknade till vid 9 och tänkte att jag kan ju slappa en stund till, sen vaknade jag 14:30 !!!!! ahahha halva dan borta xD

Sara Modigh

19 oktober 2015 10:20

Hahahaha, vi är för bra för oss själva :D

 
Maria

Maria

19 oktober 2015 18:41

Du kanske är känslig mot E621 mononatriumglutamat, det finns ofta mycket det i ute mat, spec kinamat och det kan man få huvudvärk av. Jag hade en period i livet då jag inte kunde äta det alls, jag blev jätte dålig.

http://www.borderlinelivet.blogg.se

Sara Modigh

19 oktober 2015 21:31

Jaa, kanske det, annars så tror jag snarare att det har med att jag får migrän av väldigt många saker så som till exempel ingefära (vilket ofta är ingrediens i kinamat). Är även känslig för anis och soja. Alla citrusfrukter, mörk choklad, lakrits, vaniljextrakt, ost, vin och så vidare haha
Men just glutamat som finns i många kryddor och så har jag aldrig upplevt att jag får problem av :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards