En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2015

Kalasbra helg

Av Sara Modigh - 26 oktober 2015 11:00

Det har vart massor med kalasande den här helgen. 

Vi började tidigt med spelkväll med Alfons och hans tjej på torsdagen. Det var jättetrevligt! Vi lagade lite mat, satt och pratade lite och sen spelade vi spel hela kvällen. Det var så roligt att de ville komma förbi och umgås. Jag tyckte verkligen att det var jättekul.

Sen på fredagen så blev det tacos och spelkväll hemma hos pappa igen. Alfons och hans tjej var också med så det var två riktigt mysiga dagar då vi åt och spelade lite spel tillsammans. 

På Torsdagen spelade vi Kortslutning, Lika par leka bäst och Utan tvekan, och på fredagen blev det Familjens Frågespel och Bohnanza. 



Sen på lördagen så hade vi kalas för Jakob 

 
Så då var vi hemma hos hans föräldrar och åt god mat, umgicks och spelade spel ännu en gång. Tredje kvällen på rad. Det gillar vi!  

Av mig så fick Jakob ett nytt spel och så ska vi åka på en resa till Stockholm i vår som jag hoppas blir trevlig. Vi fick en riktigt god tårta på Jakobs kalas som hans syster hade bakat. Det var en tårta med chokladmousse och banan i, det gillade jag :)


Sen på söndagen så var det dags för kalas IGEN! Den här gången ett försenat födelsedagskalas för Alfons och Matilda. 

Det var jättetrevligt och det var kul att få komma på kalas hemma hos Alfons. Han hade bakat cheesecake som han bjöd på och Matilda hade med sig cupcakes som hon hade bakat.

Så vi fikade och det öppnades paket.

Jag tror att alla har blivit nöjda med vad de har fått.

Vi umgicks och lekte med varandra hela kvällen och vi fotograferade en ny syskonbild

   

Sen framåt kvällen så åkte farmor och farfar hem och kort därefter åkte pappa och småpojkarna också.

Så när de hade åkte hem så provade vi att spela Jakobs nya spel. Det var helt okej faktiskt :) 

Kul med nått nytt som inte är för svårt att lära sig. Det hette Dixit och var ett spel med kort med massa bilder på. När det var ens egen tur att vara "sagoberättare"skulle man ge en ledtråd på vad man har på sitt kort. Sen skulle alla medspelarna välja ett av sina kort att ge till sagoberättaren. Sen ska alla gissa vilket av korten de tror är Sagoberättarens. 

Kruxet är att ledtråden man ger får inte vara för bra och inte för dåligt. För målet är att få bara några av medspelarna att gissa rätt. För gissar alla rätt får man inget poäng och gissar alla fel så får man inget poäng. Det var mycket roligare än det låter när jag försöker förklara. 


När vi spelat klart så åt vi lite mat tillsammans och satt och pratade ett tag innan vi avslutade helgens andra och sista kalas. 


När vi kom hem så spelade jag, Alfons, Ludvig och Jakob CS och det var så jäkla kul!

Vi spelade någon mysko "låtsasbana" som någon tillverkat och det buggade en aning och det var bara så lustigt. Det var en massa fiender som typ flög runt i luften och bara snurrade runt jättefort och allt möjligt knäppt. 

Skrattade så jag höll på att kissa ner mig när de flög förbi. 

Sen råkade jag döda mig själv x-antal gånger för att jag var dålig på att svinga i lianer :P

 

Sådär död känner jag mig nästan nu när det har vart så mycket i helgen. Jag har haft mycket ångest, varit rätt nedstämd till och från och har haft rätt ont. Men jag har också haft riktigt kul!

Så för att avsluta så vill jag väl bara säga att visst, allt har inte vart helt på topp, men jag har haft det riktigt bra ändå. 


Sen så vill jag också hälsa grattis till min pappa som fyller år idag, Grattis pappa! :D 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards