En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 25 januari 2016

Mitt liv faller sönder

Av Sara Modigh - 25 januari 2016 14:15

De senaste dagarna har inte varit roliga. Det känns som om hela mitt liv faller i bitar och det finns ingenting som jag kan göra för att stoppa det.
Jag bara står och ser hur allt jag byggt upp nu rasar samman, tillit, trygghet, mod, ork, motivation, glädje.. allt ligger i smulor vid mina fötter. Jag står ensam kvar i kaoset och jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Ångesten är så skyhög att jag knappt orkar existera. Jag kallsvettas, darrar, mår illa, har ont i magen, hjärtat bankar så hårt och snabbt, det ilar i hela kroppen och jag vill bara att det ska sluta.
Jag kan inte alls hantera det. Jag har tappat greppet helt.
Tankarna på att självskada är så starka att jag inte vet om jag kommer klara av att stå emot det.
Så starka att jag sökt tröst i cigaretterna igen.

 
Efter två och ett halvt år som rökfri har jag på bara en helg rökt ett och ett halvt paket i ett försök att överleva denna ångest. 

Ångest som invaderar mitt liv och raserar allt jag kämpat för, ångest som finns där på grund av omständigheter i mitt liv som jag inte vill ta upp i bloggen av respekt för alla inblandade. 


Jag är trött på att kämpa, så fruktansvärt jävla trött på det. 

Så fort det känns som om jag börjar få grepp om saker så faller jag igen. Alltid är det något som dyker upp som får mig ur balans och så illa som det är nu har det inte varit på många år. 

Jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag vill bara fly från allt 



 
 
Julia Afzelius

Julia Afzelius

25 januari 2016 15:32

Det är okej att känna som du gör. Försök att inte ge upp kämpande, det skulle nog kännas fruktansvärt efteråt när det lugnat sig.kram

http://battleforthesun.blo.gg

Sara Modigh

25 januari 2016 16:03

Tack så mycket Julia.
Jag gör mitt bästa för att fortsätta kämpa men just nu känns det väldigt tungt.

 
Annie

Annie

25 januari 2016 16:04

Jobbigt för dig :/

Kram på dig.

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Modigh

25 januari 2016 16:16

Tack Annie

 
tremissar

tremissar

25 januari 2016 17:34

Hej Sara!
Jag känner verkligen med dig i alla dina svårigheter. Det är bra att du kan skriva om vad du känner och tänker. Jag hoppas att du har någon att ventilera dina problem med och inte bara på bloggen. Det är livsviktigt.
För mig är naturen en glädje, trädgården och skogen. Jag hörde någon säga " titta på ett träd ute eller en blomma inne som växer " så mår du lite bättre.
Kramar från Bloggtanten 82 år. Det skulle vara roligt om du hörde av dig

http://Inger Nilsson

Sara Modigh

25 januari 2016 19:55

Tack så mycket, jag har min familj och mina vänner som tur är :)

 
Ann

Ann

25 januari 2016 19:16

Men gumman då... <3

http://nouw.com/annorlunda

Sara Modigh

25 januari 2016 19:55

Känns lite bättre nu i alla fall

 
mammamuxpux

mammamuxpux

25 januari 2016 21:47

känner igen mig lite av det här pga en kompis .
hoppas du kommer på benen igen och prata med dina vänner när du känner att det behövs men håller verkligen tummar och tår att du snart är i balans igen.
kram

http://mammamuxpux.bloggplatsen.se

Sara Modigh

26 januari 2016 11:23

Tack ska du ha :)

 
Mogge

Mogge

27 januari 2016 09:17

Hoppas du missuppfattar mig rätt, har ibland svårt att formulera mig och min vilja är inte att låta negativ eller nedlåtande på något sätt, så jag säger förlåt innan...

Jag tänker inte ge dig tips på hur du ska fixa det, för det har jag inget svar på.
Jag tänker heller inte säga att jag förstår hur du känner dig,
för vi känner ALLA på olika sätt.
Men jag hoppas att du orkar kämpa, du är inte ensam om detta med ångest. Jag vet att det är svårt att få DEN rätta hjälpen.
Själv mår jag också riktigt skit, kunde jag skulle jag stänga av skiten, men jag hittar inte den knappen...

"Vi" är alldeles för många i vårt avlånga land som mår på detta sätt. Det är tufft att få rätt hjälp, när man inte orkar kämpa för den...

Så det jag kan säga till dig är, Kämpa, ge inte upp, i mina ögon är du en förebild!!!

Morgan

http://morgan-bockman.bloggplatsen.se

Sara Modigh

27 januari 2016 11:04

Tack Morgan, Jag har inga planer på att ge upp även om jag ibland känner att orken inte räcker till.
Just nu är det riktigt tufft och jag kan inte riktigt hantera det. Men jag gör mitt bästa och det är ju huvudsaken tycker jag :)

 
Ingen bild

Nina

27 januari 2016 18:58

Fan, detta var tråkigt att läsa. Försök tänka på att denna depressionen har en sak gemensamt med alla du tidigare haft: Den går över. Jag vet att den insikten kan försvinna i det värsta mörkret, men försök håll fast vid den och hitta nåt sätt att stå ut. Kram

Sara Modigh

27 januari 2016 19:51

Tack, det ska jag absolut försöka tänka på.
För du har så rätt i det du säger. Jag har klarat det förut och jag ska klara det igen :)

 
Ingen bild

En som hejar på dig

27 januari 2016 19:33

Hej,
Jag hittade hit till din blogg av en slump. Blev gripen av det du skrev, förstår att det känns eländigt och tungt just nu men jag LOVAR att det blir bättre, du får bara stå ut. Jag hejar på dig!
PS. Vilket fantastiskt fint hår du har 😊(Avis)

Sara Modigh

27 januari 2016 19:50

Tack så jättemycket, det känns skönt att höra :)
Jag gör mitt bästa för att vända det här nu så att det blir bättre :)

 
Ingen bild

En förstående

28 januari 2016 21:40

Jag vet precis hur du känner och vilken enorm smärta du går igenom. Men bara att du har styrkan nog att skriva ner hur du känner i ord visar på vilken insikt du har och hur stark du är. Du kommer att må bättre, det kommer komma bättre stunder!! du får inte tappa hoppet om det! Var självisk och gör allt som får dig att må bättre, både för stunden och långsiktigt. Släpp alla måsten och förstå att din hälsa är prio ett. Inget annat spelar någon roll :)

Sara Modigh

29 januari 2016 15:44

Tack för dina fina ord.
Jag får föröka fokusera på mig själv och vad jag vill just nu och bara vänta ut skiten och hoppas på att det blir bättre snart.

 
deninrekampen

deninrekampen

29 januari 2016 23:44

Förstår att det är sjukt jobbigt att komma ner i en sådan period igen och att man faller ner i dumma ovaner, men jag hoppas verkligen det vänder för dig snart!! Du är så modig som vågar skriva precis hur det är när man mår dåligt, verkligen en person att se upp till! Ta hand om dig så bra du bara kan! You can do it!!

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Sara Modigh

30 januari 2016 12:36

Tack ska du ha :)
Jag ska verkligen fortsätta att kämpa på. En dag i taget

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards