En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 28 mars 2016

Påskhelgen

Av Sara Modigh - 28 mars 2016 13:30

Då var påskhelgen slut för den här gången. Det har vart en händelserik helg måste jag säga och det har varit fullt upp.

Som jag nämnde så hade vi ju på Långfredagen en våffellunch eftersom det var våffeldagen i fredags.

Vi bjöd våra syskon att komma över för vi tänkte att det kunde vara kul att göra något bara vi syskon.

Tyvärr bor ju Jakobs bror väldigt långt bort och min syster jobbade så vi saknade ju såklart dem.

Men de andra syskonen kunde komma och äta lite hos oss.

Vi satt och pratade och åt massor med våfflor med sylt och grädde, det var verkligen supermysigt.

Blev väldigt glad över att de ville komma och umgås lite.


När vi hade ätit så åkte vi till mammas grav och satte ut lite tulpaner så här till påsken. 

 

En av bröderna följde med också, det tyckte jag var trevligt.

Jag är ju inte så mycket vid mammas grav om jag ska vara ärlig. Det blir ju oftast på sådana här lite mer speciella tillfällen. 


När vi kom hem igen satte vi oss och spelade CS:GO med min bror. Vi spelade hela eftermiddagen.

Jag tycker verkligen att det är jättekul att spela det spelet.

Jag trodde aldrig att jag skulle bli en sådan person som skulle spela ett sådant spel.

Jag har ju inte ens haft koncentrationen att klara av att spela Sims, och de få spel jag spelat tidigare har jag inte kunnat pricka något jag ska skjuta överhuvudtaget. 

Men CS:GO är enkelt egentligen, det är lätt att lära sig och det är lätt att förstå men framför allt är det ju gemenskapen som är det roliga.

Man kan sitta ett kompisgäng och spela tillsammans. 


När vi hade spelat i många timmar och det var dags att äta något så bestämde vi oss för att följa med min bror upp till McDonalds. Dels för att vi var för lata för att laga mat och dels för att vi skjutit upp maten alldeles för länge för att ställa sig och laga något.

Vi provade någon ny hamburgare, men jag tyckte inte att det var någon större hit tyvärr.

Fast å andra sidan är jag inte så förtjust i hamburgare, så kan ju vart där problemet låg. 

Men de andra tyckte inte heller att den var så jättegod.


 

Eftersom det varit bilmässan i helgen så var det redan på fredagskvällen en hel del bilar uppe på a6 parkeringen så vi passade även på att åka runt en sväng där och kolla läget när vi ändå var där för att äta.

Det känns som om det blir mer och mer fulla idioter med skrotbilar och mindre och mindre riktigt fina bilar.

När jag var ung och man hängde nere på Atollen i Jönköping istället för uppe på a6 så var det ju mer gubbar med gamla jänkare än massa småglin med stylade bilar. 

Men men, det är inte mitt problem för jag bryr mig inte.


Eller jo det är det visst det :P

För på lördagen så är det den största dagen på mässan, den dagen då flest människor kommer både till själva mässan på Elmia och upp till a6.

Lördagen var också den dagen jag skulle på middag hemma hos pappa. 

Dock hade jag råkat förtränga den lilla detaljen att det var bilmässan vilket gjorde att när vi åkte hemifrån möttes vi nästan omedelbart av en lång bilkö. Bilarna på motorvägen stod helt stilla.

Då blev det mitt problem. Då jag och pappa bor i var sin stadsdel med Elmia emellan oss. 

Som tur var hann vi vända innan vi fastnade i kön och kunde ta en lång omväg runt hela skiten och blev bara en halvtimme försenade som tur var. 


Hemma hos pappa bjöds det på påskmat och Samuel och Elias var så glada att vi var och hälsade på.

De skulle visa alla sina leksaker och vi skulle bygga tågbanor och självklart sitta och leka med våra mobiler.

 

Det var kul att få träffa dem igen, det är så sällan vi gör det nu för tiden.

Det blir bara på högtiderna. Det är tråkigt för innan var det ju tacosfredag hemma hos pappa varje helg och så brukade vi gå på tipspromenad på söndagarna. Men inget av det blir av längre. 

Men som sagt så hade vi det jättetrevligt hemma hos pappa. Vi satt och hängde och pratade hela eftermiddagen, ända tills det var dags att skjutsa Matilda till jobbet. 


När det var gjort så åkte vi hem och gjorde oss i ordning lite inför kvällen. 

Nu var det nämligen dags för lite party. 

Jag duschade, satte på mig sminket och lite rena kläder. Packade en väska med påskgodis och alkohol och sen bar det av hem till Alfons på förfest. 

Vi skulle nämligen kvällen till ära ut på krogen tillsammans och gå och se Dr.Bombay hahah

   
Helt ärligt så tyckte jag det kändes rätt lamt. Det var bord på dansgolvet nästan hela kvällen, i alla fall tills strax innan han skulle på scenen så det blev att man bara satt still på en stol hela tiden. Så när han väl gick på scenen var man inte så uppvärmd direkt.  

Men det var kul ändå :P


När han hade spelat sina låtar så blev det lite mer drag på dansgolvet och vi stannade där och dansade tills det stängde. Vi hade jättekul och höll på och dryga oss en massa.

Sen när det stängde vid fyra så åkte vi hem med en gång och gick och lade oss. 

För det var ju ännu en dag med påskfirande kvar att genomföra. 

Man kan ju inte dyka upp helt bakis och genomtrött när man är bjuden på middag hos sin kära mormor.


Vid klockan ett samlades vi alla hos mormor för att äta mat, alla utom stackars Matilda

som jobbade igen. 

Hos mormor fick vi jättegod mat och vi pratade mycket där med.

Vi var även nere i förrådet där vi har förvarat mammas alla saker och gick igenom lite grejer. 

Det börjar ju bli dags att ta tag i det där ordentligt. Men det är svårt.

Jag fick i alla fall med mig lite trådar och grejer och har tänkt att jag ska försöka börja brodera. Jag tycker det verkar så häftigt att kunna det, så jag vill verkligen lära mig. Frågan är bara om det är möjligt med tanke på att jag varken kan rita eller sy. 

Men det är väl värt ett försök och jag hoppas att fokus och tålamod infinner sig så jag kan lyckas med ett projekt för en gångs skull. 


När vi hade varit hos mormor ett tag och Jakob den stackaren som är helt sjuk hade somnat på soffan av utmattning bestämde vi oss för att åka hem och ta det lite lugnt.

Vi fortsatte med vårt CS-Spelande...

 

tills de anda lyckades få sju dagars competitiv cooldown för att de kickat för många spelare eller nått, jag vet inte riktigt :P 


Men jag fick bara en halvtimmes ban så jag kan fortfarande spela dock :P

Men vi valde att spela workshops istället, vi hittade ett häftigt co-op mission som vi spelade tillsammans, eller ja alla utom Jakob som var sur och grinig och lade sig och sov på golvet istället :P 

Efter det spelade jag en competitiv med Alfons som inte inte var med när de andra fick ban. 

Men efter det var det dags att gå och lägga sig.

Det har varit en lång helg och jag har inte fått särskilt mycket sömn under hela veckan faktisk. Bara mellan 2-6 timmar per natt under en hel vecka och det känns i kroppen om man säger så. 

Men det känns ändå häftigt att jag har klarat av det.


Jag har haft en riktigt rolig och trevlig påskhelg. Jag hoppas att ni haft det lika kul som jag :D



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards