En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 18 april 2016

Uppsalaresan

Av Sara Modigh - 18 april 2016 11:41

Den här helgen har jag varit i Uppsala igen. Vi var nämligen och hälsade på Jakobs bror Simon och hans fru som nyss har fått barn. Jakobs mamma och syster var också med och det var roligt,

även om jag just nu är i en jobbig period. 

Jag funderade mycket på om jag skulle stanna hemma eller om jag skulle försöka kämpa mig igenom det. 

Det var riktigt tufft och jag låg rätt mycket nere i vårt gästrum i källaren och gömde mig för att jag inte riktigt orkade med. Jag hade väldigt mycket ångest, men jag överlevde i alla fall. 

Men jag har knappt sovit något under hela helgen så jag är fruktansvärt trött och sliten idag, trots att jag äntligen fått sova en hel natt. 


Jag känner att jag kanske inte är i det bästa stadiet att försöka producera något till bloggen, men jag ville i alla fall berätta lite om vad jag gjort i helgen. 

Vi åkte upp till Uppsala i Fredags efter att Jakob slutat jobbet, så vi var väl i Uppsala först framåt sju - åtta på kvällen. Så då han vi inte så mycket mer än att hälsa lite på alla och kolla på lite tv och äta lite grann innan det var dags att gå och sova.

Jakob somnade så fort vi hade fått i ordning allt på vårt lilla gästrum, så vid typ elva slocknade han, jag låg vaken tills fem-sex på morgonen innan jag lyckades somna till lite. Men jag vaknade väldigt ofta och vid tio gav jag upp. 

Då gick vi upp till Simon och Jenny och åt frukost och gjorde oss i ordning för att åka ut på Secondhand och kolla lite. 

Jag tycker det är väldigt kul att gå på secondhand så det var roligt att vi kunde komma iväg på det. Det hjälpte mig att skingra tankarna lite för stunden, men sen vet jag inte vad som hände. 

Jag fick så fruktansvärt mycket ångest så jag fick gå ner och lägga mig på rummet. Jag låg där och kollade på Youtube-videos tills jag hade samlat styrka och mod nog att våga mig upp till dem andra igen. 

Kvällen blev lugn framför tv:n och vi åt lite mat och bara tog det lugnt, så det var skönt att det inte var för mycket som hände. 


Tyvärr kunde jag inte sova den här natten heller, låg vaken tills jag hörde fåglarna börja kvittra på morgonkvisten och när jag äntligen lyckades somna kändes det som jag sov i max två minuter innan jag i panik vaknade av en knackning på dörren. 

Efter det var det ingen mening med att somna om. Så jag och Jakob packade i ordning på vårt rum och städade efter oss. Sedan bar vi ut all vår packning i bilen så att vi var redo att åka. 

Vi gick upp och åt frukost i lugn och ro, pratade lite och umgicks ett tag tills vi bestämde oss för att åka hem. 

Jag mådde ju som sagt inte bra alls så det var skönt att komma iväg lite tidigare. 

Vi lämnade Uppsala vid klockan elva, så vi kom hem till Jönköping strax efter tre. 


Jag är i alla fall glad över att jag orkade följa med så att jag fick träffa alla och framför allt den lilla bäbisen som var så söt. 

Jag hoppas bara att jag ska må bättre till nästa gång.

 
 
Ann

Ann

18 april 2016 23:22

Starkt av dig att följa med! Hoppas det ordnar sig med din sömn. <3 Kram

http://nouw.com/annorlunda

Sara Modigh

19 april 2016 11:49

Tack så mycket Ann :)
Det börjar bli bättre nu när jag är hemma igen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards