En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 19 september 2017

Jag drömmer så konstiga drömmar

Av Sara Modigh - 19 september 2017 13:00

Alltså sedan jag började ta Theralen-droppar till kvällen för att kunna sova har jag börjat drömma så konstiga drömmar. 

Alltså drömmarna är så sjukt knäppa så det inte är sant. Önskar ibland att jag kunde spela in drömmarna och visa upp dem för jag är chockad. 

Undra om jag alltid drömt så knäppa drömmar och att Theralenet gör att jag kommer ihåg drömmarna mer eller om det är medicinen som gör drömmarna så konstiga. 


Drömde till exempel att jag var släkt med "Karl-Alfred Cernit", och att min bror stal cernitlera och 1000 kritor från hans grav. Sen blev jag jagad av polisen för det. Mamma tyckte det var bra att Alfons hade tagit kritorna för de kostade ju 399 kronor på BR så hon slapp ju betala det. 

Men polisen fortsatte jaga mig av någon anledning. Rätt ologiskt när det var min bror som var tjuven xD


En annan dröm var att jag var ute och gick, och var på min gamla skolgård och vandrade av någon anledning. När jag gick omkring där så såg en massa ormar som jagade varandra. Sen kom det ormar med ben som liksom skuttade fram som kaniner. Ju längre jag gick desto större blev "kanin-ormarna". 

Efter ett tag kom det massa dinosaurier som började jaga mig. 

Jag sprang från skolan ner på en gata en bit där ifrån. Där stötte jag på en massa pandor, som jag först blev väldigt rädd för och försökte ta en annan väg. Men där var ännu fler pandor så jag beslöt mig för att gå där ändå. När jag kom fram såg jag att pandorna gjorde sig redo för en musikparad så jag gick med i paraden med pandor som spelade på trummor och trumpeter...


Alltså hur kommer man ens på att pandor ska gå i en musikparad? Jag fattar det inte, då himla konstigt.

Inte heller förstår jag hur jag kunde drömma att det var min födelsedag och min mamma hade bakat en tårta som såg ut som en and. 

Just själva tårtan var ju inte det konstiga utan det faktum att hon åkte vattenskidor efter denna tårtan i en å utanför vårt hus. 



Jisses säger jag bara. Men det är ju iallafall underhållande att sova nu för tiden. 

Drömmarna känns så långa och händelserika, det är verkligen spännande vad hjärnan kan fantisera ihop. 


I en dröm blev jag utskälld av min lågstadielärare för att jag sa till ett litet barn "Hörru du, det där är min vattenflaska". För hon tyckte jag skrämde barnet och istället skulle följa efter och ta tillbaka min vattenflaska när barnet la ifrån sig den. 

En annan dröm handlade om att min bror försökte dränka mig i en vattenpöl genom att sitta på mitt huvud. I drömmen var han en tjock liten ettåring dessutom och jag i den åldern jag är nu. 



Drömmar är väldigt intressanta faktiskt. Människor som jag inte träffat på över tio år kommer upp i drömmarna, människor jag följer på Youtube kommer upp och drömmarna inspireras mycket av spelen jag spelar. Kan inte ens räkna hur ofta jag drömmer drömmar som liknar CS:GO, Overwatch eller PUBG.

Ibland är det bara någon detalj från spelen och i bland är det rena krig där jag och mina kompisar springer runt och dödar.  

Ibland drömmer jag dessutom om så vardagliga saker att jag blir helt förvirrad när jag vaknar. 

Men för det mesta är allt bara så konstigt att jag inte vill vakna för jag vill veta hur drömmen slutar haha


Snälla, Kan inte ni berätta vilken som är eran konstigaste dröm? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards