En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 14 januari 2018

Trasig

Av Sara Modigh - 14 januari 2018 15:45

Jag är trasig, så trasig att jag tvivlar på att jag någonsin kommer kunna bli hel.
Jag har vart trasig hela livet. Men ibland har jag kunnat limma ihop några bitar och kunnat fungera.
Men nu, nu är det som om allt jag lagar går sönder igen och alla bitar av mig ligger i ett enda kaos.

Jag trodde tiden för mina självskador var förbi. Jag trodde den tiden av mitt liv var över.
Men nu är jag där igen. Skadar mig själv.

Ligger inne i ett rum på akuten och lyssnar på en tickande klocka och tänker på livet.
Hur hamnade jag här igen?
I ett vitt kalt rum på sjukhuset med en blödande arm?
Då och då kommer någon och tittar till mig genom dörren som står på glänt.
Jag väntar i min ensamhet på läkaren som ska komma och sy.

Det var många år sedan jag var här för något sådant, jag känner mig så dum, så misslyckad.
Jag skäms över min svaghet.


 
 
Ingen bild

Emelie

15 januari 2018 15:08

Åh, du förtjänar så mycket bättre <3 Försök ta hand om dig så gott du kan. Hoppas verkligen att det vänder för dig snart.

 
Ingen bild

Maria

15 januari 2018 23:05

Vilket konstig sammanträffande... jag har själv varit skadefri i snart tre år men under de två senaste veckorna har jag behövt åka till akuten två gånger med självskador. Så jag vet hur det känns. För jävligt. Kram.

 
Amanda

Amanda

15 januari 2018 23:52

Jag hoppas att du kan känna dig hel en dag, eller i alla fall lite mindre trasig. Jag tycker inte du är svag - du är mänsklig. Frivilliga styrkekramar!

http://nouw.com/olycksmoln

 
Osynliga bekännelser

Osynliga bekännelser

20 januari 2018 17:34

Det där är inte svaghet. Det där är är sjukdomen. Och sjukdomens sanna innebörd. Att trots att vi själva har egenansvar så finns det bitar vi ibland missar att tackla. Så går det om och om igen. Hoppas du får ro och försök art inte vara så sträng och dömande mot dog själv.

Ny läsare!

http://https://tankerus.blogspot.se/?m=1

 
Johanna

Johanna

20 januari 2018 18:49

Så ledsamt att du har gått sönder igen. :( Jag känner igen mig i hur du beskriver trasigheten, att det är som om alla bitar ligger huller om buller. Jag har (ännu) inte läst din blogg från början, men jag hoppas att du får bra hjälp och stöd nu. <3

http://www.johannasvenningsson.nu/blogg-om-psykiat

 
Ingen bild

Per

27 januari 2018 18:55

Krya på dig Sara! Vi är många därute som lider med dig! Massor med styrkekramar

 
Miia

Miia

7 februari 2018 16:14

Jag känner igen det du skriver om i detta inlägg.
Jag lider själv av psykiskt dåligt mående och har gjort det sen jag var liten. Jag hoppas verkligen att vardagen är lite ljusare för dig nu än vad den har varit. <3

http://thewaytoahealthierme.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards