En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg under december 2009

Av Sara Modigh - 3 december 2009 18:00

 

Usch, jag hatar verkligen julen med alla dess krav.

De är så mycket stress och press,
man måste hit å dit och de e julklappar och julstök överallt.

All denna julstress gör att jag får en sådan enorm ångest.
De känns som att jag kommer bryta ihop när som helst.

Jag blir helt kallsvettig av bara tanken på att ge mej ut och försöka fixa dom sista presenterna inför jul.
För att inte tala om hur jobbig självaste julaftonen är.
De e så obehagligt, de är alltid trångt och fullt med folk
och pressen att sitta och va trevlig mot släkten är så stor.

Värst är de när vi firar hemma hos min moster, jag hatar de verkligen.
Finns ingen trygghet som helst där.
Hos mormor kan man iallafall gå undan å gömma sig lite.
Jakob ska iallafall va med i år så jag har ju hans stöd den här gången.

Jag skulle verkligen behöva nått starkare lugnande än theralen nu inför julen.
Men läkartid är ju omöjligt att få i den här cp-staden. Har ringt sen min inläggning i maj och bett om en tid. Men jag kommer inte få nån för ens nästa år. jävla bajsvård
 

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards