En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg under mars 2011

Av Sara Modigh - 31 mars 2011 03:30

jag avlider av smärta!

biter ihop mina käkar så jäkla mycket.
vaknar flera gånger varje "natt" av att jag biter så de knakar i käkarna.
å de gör så jääääkla ont. blir galen. är helt öm i hela käften, och gör jätteont när jag gapar.
tänderna är också ömma. och huvudvärken ska vi inte tala om. vaknar hur ofta som hällst med huvudvärk för att jag bitit så hårt.

Dessutom har jag börjat med tandpressning när jag är vaken också, kan komma på mig själv helt plötsligt med att sita och bita ihop jätte hårt. Problemet är ju att jag inte märker de förns jag börjar få ont.

nån som vet hur man ska göra för att slippa skiten? - See more at: http://saramodigh.blogg.se/2011/march/#sthash.KHNT1zKW.dpuf

Av Sara Modigh - 29 mars 2011 21:30

ånget ånget ånget, alltid denna eviga ångest!
jag blir så frustrerad.Kan den aldrig försvinna?
Jag önskar så att jag fick en lungn stund helt utan ångest.
Jag minns inte änns när jag senast var ångest fri..
eller jo, när jag var sövd under en undersökning på sjukhuset.
önskar de kunde finnas nån medecin som tog bort alla obehagskänslorna ur mitt bröst. 

Jag önskar också att psykiatrin skärper till sig. Jag har väntat sedan december på en läkartid och kan inte få nån förns tidigast i maj. Ska de inte vara 3månaders vårdgaranti??
när nu lägaren jag har är så extremt överbokad att väntetiden är ett halvår. borde man inte anställa fler läkare då?

blir helt irriterad. ingenting händer ju! - See more at: http://saramodigh.blogg.se/2011/march/#sthash.KHNT1zKW.dpuf

Av Sara Modigh - 25 mars 2011 14:30


Är du man eller kvinna?: 
Christina the astonishing

Beskriv dig själv: 
stranger than kindness

Hur du känner dig: 
breathless

Beskriv stället där du bor: 
The curse of millhaven

Platsen du skulle resa till om du kunde åka var du ville: 
loom of the land

Hur du helst transporterar dig: 
carry me

Din bästa vän är: 
henry lee

Du och dina bästa vänner är: 
supernaturally

Hur är vädret?: 
jack shadow

Favorit-tid på dagen: 
new morning

Om ditt liv var en TV-serie, vad skulle den heta?: 
watching Alice

Hur är livet enligt dig?: 
something´s gotten a hold of my heart

Beskriv ditt nuvarande förhållande: 
John finn´s wife

Din rädsla: 
Cabin fever!

Ditt bästa råd: 
Get redy for love

Tanke för dagen: 
all tomorrow´s parties

Hur du skulle vilja dö: 
where the wild roses grow

Din själs nuvarande tillstånd: 
still in love

Ditt motto: 
hold on to yourself

- See more at: http://saramodigh.blogg.se/2011/march/#sthash.KHNT1zKW.dpuf

Av Sara Modigh - 25 mars 2011 12:30

I mitt bröst finns tusen skärvor.
Skärvor av det som tidigare var mitt hjärta.
Varsamt jag lagt mitt hjärta i dina händer.
Men mitt hjärta du krossade och 
tusen små skimrande bitar är allt som finns kvar. 

Med regn i blicken och glittrande glas i mitt bröst 
ber jag dej med bruten röst , "älska mig, snälla älska mig"

- See more at: http://saramodigh.blogg.se/2011/march/#sthash.KHNT1zKW.dpuf

Av Sara Modigh - 24 mars 2011 08:15

Förlåt mig för att jag mår dåligt.
Förlåt för att allt är så omständigt.
Jag känner mig så tyngd av sorg och skuld.
Förlåt för alla ord som sårat.
Förlåt för allt du förlorat.
Förlåt mina tårar som riner längst min kind.
Förlåt mina känslor som inte stämmer in.
Jag önskar verkligen att det fanns en mirakelmedicin.

- See more at: http://saramodigh.blogg.se/2011/march/#sthash.KHNT1zKW.dpuf

Av Sara Modigh - 21 mars 2011 21:30


 

åh har vart sjuk sen förra helgen. 
Är riktigt trött på detta nu. Fått nått eländigt virus som satt sig i mina lungor.
Jar skit ont att andas. hoppas verkligen jag blir frisk till helgen. Skulle ju på påskgrejs dåå ju..

Aja har iallafall fått en hostmedicin som smakar äckelpäckel med alkohol. inte kul.

måste dricka skiten i 10 dagar 3 gånger om dagen..  aja jag lever iallafall..

Av Sara Modigh - 19 mars 2011 00:30

 

”Om det börjar blöda så kallas man för kärring”

Elever som systematiskt utsätter andra barn för trakasserier är ett ökande problem i skolorna.
Det handlar om så kallade "maktlekar" där syftet är att kränka en klasskompis fysiskt och/eller psykiskt.

http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article12745624.ab


Detta kan man läsa om i aftonbladet idag. 
Jag hoppas verkligen att skolan och föräldrar tar tag i detta en gång för alla.
Barn ska inte behöva vara rädda för att gå till skolan. Barn ska inte behöva utstå daglig smärta för att inte bli mobbade eller utstötta. 
Dessa "maktlekar" fanns även då jag gick i skolan, men då var det oftast på en låg nivå. MEn det var ändå tillräkligt för att jag skulle uppleva mycket ångest inför att kanske bli utsatt. 
Av aftonbladets artikel verkar alla barnen vara överens om att lekarna borde förbjudas och att många bara leker dom för att inte bli mobbade. 
Jag tycker att det är konstigt att lärare på skolan står och tittar på medans barn slår varandra. 
För dom här lekarna är inte roliga! 

Så lärare och föräldrar lär barnen empati! 

- See more at: http://saramodigh.blogg.se/2011/march/#sthash.KHNT1zKW.dpuf

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards