En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg under november 2012

Av Sara Modigh - 27 november 2012 01:05

Just nu känns min psykiska ohälsa farlig. Jag sjunker bara djupare och djupare ner i det svarta hål som finns inom mig.  Jag har ingen ork längre. Klarar inte av ljud alls. Kan inte sova och orkar inte göra saker som jag måste göra. Jag är arg och irriterad på allt möjligt hela tiden.

Idag är det 4 månader sedan mamma dog. Jag saknar henne mest av allt i världen. Överallt ser jag saker som påminner mig om att min mamma är borta.

Om mindre än en månad är det jul. Första julen utan mamma. Vet inte hur jag ska klara en jul utan min fina , snälla och underbara mamma. Jag har alltid haft svårt för julen. Hatar all stress inför julen och alla bråk om vart man ska fira jul. Har så svårt att ta mig ut för att fixa julklappar till alla människor. Känner mig alltid så dålig för att jag inte vet vad man ska köpa och jag har inga pengar att köpa saker för heller. Visst nu handlar ju inte julen om paket och så ,men skäms ändå över paketvalen. 

Ibland önskar jag att det fanns en pausknapp nånstans så jag kunde trycka på den och få allt att stanna upp ett tag så att jag kan andas.


IMG_9294


Av Sara Modigh - 26 november 2012 01:42

Jag har svårt för att förstå folk som lägger ut bilder på sådana där "scar meme´s" (ni vet de där bilderna på en kropp där man kan fylla i vart på kroppen man har ärr) och skriver "fråga om det är något ni vill veta".

Om ni så gärna vill berätta om varje liten skada ni någonsin fått varför inte skriva det med en gång? "Ja, här på knät har jag ett ärr som jag fick när jag trillade i en klätterställning när jag var fem, här i handen har jag ett ärr som jag fick för att jag sprang med en sax när jag var 12 och under foten har jag ett ärr som jag fick för att jag trampade på en glasbit" 


Börjar bli smått trött på alla dessa. Där hemma sitter fullt med folk och målar i sträck för sträck vart dem har självskadat, opererats eller bränt sig på sin kropp. Man ska också måla dit "Animal incidents", så har din katt nån gång rivit dig måla på!  Sedan finns kategorierna "barndomsminnen" och "övrigt" där folk målar ut minnen av traumatiska händelser.  Sedan skriver dem under bilden. Fråga om du vill veta något. 


Vill ni berätta om den gången nån gubbe tog er på rumpan på vägen till bussen , GÖR DET DÅ! Måla inte gult eller grönt på en jäkla scar meme och be folk att fråga om det!

 

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards