En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg under maj 2013

Av Sara Modigh - 31 maj 2013 21:53

Jag har varit på Jönköpings marknad idag. Det var apmycket folk. Men gick bra eftersom det var utomhus och bra väder. Hade ganska mycket ångest i början, men det lade sig efter ett tag. Känns riktigt bra att jag kan klara något sådant stort.  

 

Köpte en väska, en ring som är gjord av en silvergaffel, ljustakar i gjutjärn , ett familjespel, lite plastmappar att ha papper i , födelsedagspresent till "någon" och ett litet skrivblock att ha i bilen.

Så det var kul att man hittade lite saker :) 


         


Efter marknaden hälsade vi på lite hos pappa, Det var trevligt även om det bara var en kort sväng för vi var tvungna att åka och handla kvällsmat. Vi passade även på att tanka och köpa olja till bilen. Vilket jag gick in och köpte helt själv. Det är första gången på MÅNGA år som jag gått och köpt något själv. Så det är jag riktigt glad över att jag klarade. 


Har varit en bra och utmanande sag i dag. Riktigt nöjd faktiskt, men helt slut i huvudet.


Nu ska vi äta kyckling och klyftpotatis 

Av Sara Modigh - 31 maj 2013 15:01

För första gången på flera månader har jag fått sova helt ostört från katter. 

Det har vart helt otroligt skönt att inte ha en katt skrikandes i hörat, klättrande i ansiktet och krafsnade på huvudet en gång i timmen. 

Ghost, som är den som brukar störa, kom inte en enda gång idag. Så nu sen jag gick upp har han varit som ett litet plåster. Han sitter just nu och slickar bort all min hud från en fläck på min arm, nyss satt han på mig.

 


Han är allt söt den där katten. Men ibland är han bara föör jobbig. Men tack Ghost för att jag fick sova en natt i alla fall. :) 

Nej

Av Sara Modigh - 30 maj 2013 15:23

FAN vad mycket självskadetankar jag har i dag. Var kommer de ifrån? 

Jag bara helt plötsingt slogs med ett jättesug efter att sätta något vasst mot min arm och känna blodet rinna längst med armen.


Får försöka göra något kreaktivt av känslorna istället. 


 NEJ NEJ NEJ, Jag ska inte självskada!


Av Sara Modigh - 30 maj 2013 13:45

 


Denna veckans tips kommer vända sig lite mer åt mina yngre läsare.
UMO är en jättebra hemsida där man kan få tips och råd, samt läsa sig till det mesta som har med kropp, sex, kärlek, vänner, familj, våld och kränkningar, droger, det egna jaget och dåligt mående att göra.
Detta är som en ungdomsmottagning fast på nätet.
Här kan man ställa frågor, läsa andra ungdomars berättelser  och det finns också lite roliga tester man kan prova på.

Samt att här kan man ta teda på information om vart man kan söka hjälp.





Av Sara Modigh - 29 maj 2013 23:53

Den mörkaste sorgen och gråten i min hals,

Vart jag ska ta vägen det vet jag inte alls.

Frustrationen är hög, För visst är det så att jag inte dög?

Det finns så mycket skuld och skam,

Lite avund kommer också fram.

Ångest och rädsla tar över mitt liv,

När jag tänker på detta blir jag depressiv.

Kokande ilska, härjande hat.

Visst är livet underbart?



Jag har så många känslor på en gång, Det suger verkligen all energi från mig. Jag är trött, sur och grinig för att jag verkligen inte har någon energi i kroppen. Jag har svårt att ta mig upp ur sängen när det är dags att gå upp. Jag har svårt att tänka. Mitt huvud värker.

Jag har gråten i halsen och ilska i blodet, Irritationen bränner under min hud och sorgen gnager i mitt hjärta. 

Jag har en rädsla som svider i min mage och ångest som håller mitt bröst i ett järngrepp. 

Jag tappar kontrollen. 


 






Av Sara Modigh - 28 maj 2013 18:55

Nu är vi hemma igen efter en rätt lång tur för att kolla på kyrkor. Blev att vi kollade en del andra saker också.

Vi åkte hemmifrån vid halv två,

Åkte till Bankeryds kyrka, Sedan åkte vi vidare till Habo kyrka.

Efter det åkte vi till Gustav Adolf Kyrka Och sist så åkte vi till Brandstorps kyrka. Alla kyrkorna vad väldigt fina. Men vi får se om det blir någon av dem. Har inte bestämt plats för bröllopsfesten än, och man vill ju gärna ha en kyrka i närheten av festlokalen. 

 

Alla kyrkor som ligger centrelt i jönköpin, Till exempel kristine kryka och sofia kyrkan är ju gigantiska. Blir att fortsätta leta. :) 

Var in och kollade priserna på brudklänningar också här i jönköping. Första stället vi gick till envisades kvinnan med at jag skulle prova kläningar. Så det gick himla fort där. Var inte alls berädd på att jag skulle prova när vi gick in och frågade om storlekar och priser. 

Hon frågad vad jag hade för storlek och jag svarade, stor , typ 28 eller nått. Då typ skrek hon, NEJ, NEJ NEJ. Det har du inte! så tog hon ftan en klänning i storlek 44 som jag sulle prova. Haha de gick ju sådär, så hon tog fram en i storlek 40 istället fast med snörning, och den såg faktiskt bra ut på. Men de var absolut inte min stil på klänningar.


Men första stegen nu är väl att välja lokal och datum innan man kan gå vidare med kläder :P 


Har ni tips på krykor, lokaler, catering och allt annat som har med bröllop att göra så hör gärna av er. 



Av Sara Modigh - 28 maj 2013 01:13

Imorgon (idag) så ska vi åka till Habo och kolla på kyrkor. Det ska bli spännande. Det är speciellt en kyrka en bit utanför habo som jag tycker verkar vara jättefin. Det ska bli spännande att se om den är lika fin inuti.


Av Sara Modigh - 27 maj 2013 17:44

 

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards