En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg under juli 2014

Av Sara Modigh - 30 juli 2014 20:39

Idag bjöd min mormor mig och Syster Tilda på lunch eftersom det är min födelsedag. 

    

Jag har haft jättetrevligt idag faktiskt. Vi började med att äta hälsobuffé på Condeco ett jättetrevligt ställe i centrala Jönköping. Vi satt ute i det någorlunda fina vädret.

Dit kan jag verkligen tänka mig att gå igen. De hade både mat och fika och det var ett "långsittar-fik" med mysiga soffor där man kan sitta och prata och fika länge. 


Efter maten gick vi runt på stan ett tag och kollade i butikerna för att sedan testa på Honeycomb, ett ställe där de säljer frozen yoghurt med massor av olika toppings.   

Det var speciellt.. Det var gott men jag tyckte faktiskt att det var lite tråkiga toppings. Väldigt mycket godis och inga roliga såser och inte så mycket frukt och nötter. Men jag valde ut honungsyoghurt och jordgubbsyoghurt med topping av valnötter, nötmix, müsli, blåbär, annans och en kitkat. 


Efter detta åkte mormor hem och Jag och Matilda fortsatte att göra stan osäker..haha nej då. Vi gick i lite affärer och jag köpte födelsedagspresenter till mig själv. 

Hittade mycket fina kläder. 


Jag är väldigt nöjd med dagen måste jag säga. Har haft det jättetrevligt.


Av Sara Modigh - 29 juli 2014 21:45


Wooohoo


Badat som vanligt..Satsade ju på att bada i alla fjorton sjöar som står uppskrivna på Jönköpingskomuns hemsida och har bara en sjö kvar.. i bottnaryd haha så är en bit att åka. Men ska försöka att hinna med det inan sommaren är slut. 


Idag badade vi i Landsjön jag Jakob och Ludvig

 


Sen ville Ludvig inte vara med mer och då Åkte jag och Jakob till Munkabobadet i  Angerdshestra.. Det var jättesvårt att hitta till badplatsen. Men vi hittade den tillslut :P

   

 

Det är väldigt skönt nu när det börjar bli varmt i alla sjöarna :D


Av Sara Modigh - 27 juli 2014 15:04

Idag är ännu en årsdag, idag är det två år sedan min mamma dog. Det är väldigt svårt att förstå att hon är borta.

Idag har vi varit på kyrkogården och satt blommor på hennes grav.


Livet är så otroligt orättvist och jag önskar verkligen att du hade ftt vara med och se allt som händer. Det är så tomt och det känns sjukt att det redan gått två år, samtidigt som det känns som du vart borta i en evighet. 



Av Sara Modigh - 26 juli 2014 22:00

För att fira våra åtta år tilsammans drog vi ut på krogen med mina syskon.. Det var jättetrevligt här kommer lite bilder:

                 


Av Sara Modigh - 26 juli 2014 11:00

Hur jäkla gammal är jag egentligen? haha


Idag firar jag och Jakob åtta år tillsammans och i tre månader av de åren har vi också varit gifta.

 


Vi har fått genomgå många svåra prövningar och det har inte alltid varit lätt. Jag tror jag pratar för oss båda när jag säger att vi båda funderat på att lämna och börja om på nytt. 

Men vi har kämpat tillsammans genom våra svåra stunder och har nu då alltså hållit ihop i åtta år. 

 

Åtta år med både skratt och tårar och nu hoppas jag på en framtid med mer skratt och mindre motgångar!

 

 

 

  

Av Sara Modigh - 25 juli 2014 14:45

Börjar må väldigt dåligt nu. Stressen inför att börja skolan har kommit ifatt mig och jag mår fysiskt illa när jag tänker på att gå i skolan igen. 

Just nu känns det som om jag tagit mig vatten över huvudet. Hur ska jag orka med?

Har knappt sovit någonting alls i natt för jag har haft sådan ångest. 


Jag vet verkligen inte hur jag ska klara detta. 


Jag vill så görna ha ett riktigt liv. Jag vill så gärna ha en riktig utbildning, jag vill ännu hellre ha ett jobb. 

Jag är så frustrerad över mitt helvete att jag inte vet vad jag ska ta mig till. 


Aja, andas och ta en dag i taget..



Av Sara Modigh - 22 juli 2014 16:45

Argumentet "Jag vet inte vem jag är utan missbruket" är det sämsta argumentet för att fortsätta sitt missbruk som finns, för 90% kan inte svara på vem de är med missbruket och varför det är värt att riskera sitt liv för att vara den.

Vi måste sluta vara så rädda för att släppa taget. 

Vi måste sträva efter utveckling och att färdas framåt i livet. 


Det är lite det som är att leva. Annars existerar man bara. 

Under hela livet har du en framtid som är oviss. Du vet inte alls vad som kommer att hända och varje val du gör påverkar din framtid. 


Nej, jag tänker inte acceptera ditt missbruk. Jag tänker inte stå bredvid och möjliggöra ditt fortsatta självskadande, drickande, knarkande eller vad det nu kan vara.


Jag vet att det är svårt att sluta, för jag har själv varit där.  I ett sjutton år långt missbruk med hopplöshetskänslor och tankar på att jag aldrig skulle bli fri från självskadorna som var en så stor del av mitt liv att jag inte ens kunde minnas hur det var att inte självskada. 

Man kan inte sluta över en dag med något missbruk. Det krävs styrka, vilja och beslutsamhet. Du måste förändra hela ditt tankesätt kring ditt missbruk. 

Du måste sluta lura dig själv! Sluta intala dig själv om att du vet vad du gör, att du har kontroll och att det du gör är bra för dig och att det får dig att må bättre. 


Ta första steget och acceptera att du har ett missbruk som du inte har kontroll över och börja förändra ditt sätt att tänka kring ditt missbruk.

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards