En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg under februari 2012

Av Sara Modigh - 5 februari 2012 19:45

IMG_1271


IMG_1266

IMG_5626

rocksjön

IMG_5605

IMG_5593

IMG_5581

IMG_1311



Av Sara Modigh - 3 februari 2012 16:15

palle


Precis som denna personen skriver så är det ett svårt jobb att ta sig ut ur sina missbuk.  Men Man blir friskare av att bli av med missbruket man har.

Många tror att dom mår bättre för att det känns bättre en liten stund. Det är väldigt lockande att få känna den där befrielsen. Men man gör det bara värre för sig själv om man självskadar eller dricker alkohol, shoppar eller har sex eller vad man nu har för missbruk. Första steget för att våga ta itu med sina problem är att erkänna att man har ett problem. Man måste förstå att självskadorna inte är bra. Man måste fokusera på allt som är negativt med det man missbrukar ,istället för att fokusera på det man tror är positivt om 2 dagar har jag vart självskadefri i 10 månader. Det känns skönt att det närmar sig ett helt år utan att skada mig. När jag ser tillbaka på dom senaste åren och inser att jag egentligen bara självskadat 4-5 gånger så känner jag mig väldigt stolt.  Jag kommer alltid ha ärren kvar , jag kommer alltid ha min psykiska ohälsa kvar. Men förhoppningsvis kan jag få en underkontroll så att jag kan få leva ett riktigt liv.


IMG_0853

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards