En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Alla inlägg under april 2010

Av Sara Modigh - 13 april 2010 16:45

asså jag har inte kunnat sova ordentligt på flera nätter i rad. inatt har jag inte ens sovit fem minuter å dom två nätterna innan dess sov jag bara 3-4 timmar..

Jag har sån ångest , jag vet inte va jag ska göra..

Hur ska jag klara mej igenom detta?

Jag mår illa , de känns som jag ska spy och jag hatar verkligen de. 
Jag skakar i hela kroppen och varje gång jag stänger mina ögon ser jag alla hemska bilder som jag inte vill se.
Jag blir helt iskall och stel i hela kroppen så fort jag tänker på de..
Jag vill inte att de ska vara sant, jag vill inte se de jag ser.. jag vill inte ha de så här!


Jag vill skrika , jag vill gråta, jag vill slå sönder allt som kommer i min väg samtidigt som jag inte vill visa att jag mår dåligt..

Jag känner mej helt splittrad.. en sida av mej vill bara skita i allt och ge utlopp för all ångest och den andra sidan vill stänga in allt och låssas att allt är bra..
Varför kan jag inte bara hitta en balans mellan alla äckliga skit känslor..

varför måste jag alltid splittras mellan motsatser..
Varför kan jag inte bara va normal..

Jag är så jävla trött på allt.. varför kan jag få ha de lite lätt i mitt liv??

hur fan kan de vara acceptabelt att behöva vänta ett år för att få träffa sin läkare.. hur fan kan de tillåtas att en "medicin koll" (de vill säga läkaren ringer ett ynka litet telefon samtal å kollar hur medicinen funkar så att jag kan börja med nästa..) ska ta över 3 månader, än så länge!


aja 

jag har iallafall kämpat väldigt hårt med min hand tvättning i lite mer än en månad nu.. 
Ja har gått från 25 gånger om dan till ungefär 10 vilket är en klar förbättring jag använder också mindre tvål 3-5 pump i stället för 10-15 som jag kunde ta förut..
mina händer börjar faktiskt må lite bättre. Jag kanske ill å med kan få tillbaka mina gamla lena händer ..

Av Sara Modigh - 10 april 2010 04:45

Om jag tar tillräckligt många sömntabletter tror ni jag somnar för att sedan vakna och inse att de helvetet jag lever i bara vart en hemsk mardröm?

om jag sover tillräckligt länge försvinner smärtan?


Varje natt hoppas jag att jag ska vakna upp i ett annat liv. ett friskt liv ett lätt liv..

varje morgon vaknar jag besviken över att mina drömmar inte slår in..


Jag vill få jobb , jag vill gifta mig och skaffa barn, jag vill ha ett Svensson-liv!
Jag drömmer om att få må bra.. 

Jag önskar verkligen att de fanns nått jag kunde göra för att må bättre..

Jag önskar att psykvården vore mer än bara väntetid och köer.


De känns som jag är redo att ge upp allt. 
De känns inte som min kamp leder nån vart. 

Jag vet inte va jag ska göra

Av Sara Modigh - 1 april 2010 05:45

Sitter och tänker tillbaka på första gången vi träffades Jakob och jag. 


Det var en varm dag i slutet av maj för snart fyra år sedan.

Jag var i skolan och hade bestämt träff med honom. 
Han skulle komma till min skola för att träffa mej å jag va så nervös. 
De kittlade i min mage hela den dagen. 

och under gympatimmen skickade han ett sms att han snart var framme.
De kändes som min mage skulle hoppa ur min mun så nervös va jag ..

Jag vet inte va de var som gjorde men så nervös över att träffa Jakob.
Jag hade ju träffat killar förr, men de va nått visst med Jakob som gjorde mej så nervös.
han verkade inte vara som dom andra killarna som jag träffat.

Iallafall, han skickade ett sms och sa att han var nära min skola, så jag stack iväg från orienteringen och gick till busshållplatsen för att möta honom.

Jag minns så väl hur underbart vacker han var när han hoppade av bussen.
Solen sken i hans lockiga bruna hår som stod åt alla håll och hans underbara gröna ögon glittrade när han tittade på mej.
De for som en värme genom hela min kropp när jag tittade in i hans ögon.
Han log och hans leende var de underbaraste leendet jag någonsin sätt.

Jag föll direkt.
De var verkligen kärlek vid första ögonkastet.


Jag minns att de första han sa när han klivit av bussen va "De är dumt att röka"
åh jag tänkte "haha vilken rolig dialekt han har"


De e konstigt, jag hör inte ens att han har dialekt längre..


Jag minns inte direkt va vi pratade om den där första dagen. 
Men jag minns värmen han utstrålade.
Jag minns hur han kunde få mej att skratta.
inte ett fejkat skratt, utan ett riktigt skratt. ett skratt jag inte hade haft på länge.

jag minns vår första kyss. vi stod vid "undergången" i folkets park.
och när han kysste mej kändes de som om jag aldrig någonsin blivit kysst förut.
Denna kyssen var annorlunda den va på riktigt.

vi satt på en bänk tillsammans med ett par av mina klasskompisar å pratade.
åh jag minns hur jag kollade på dej. hur solen sken i ditt ansikte, och i samma stund pirrade de till i mitt hjärta.

vi gick i väg för att få vara ensamma och på nått sätt hamlade vi tillsammans i en grop ute i skogen.
Vår första gång i en skitig grop i skogen.
Jag minns allt det där så väl.
Jag minns att han skrev datumet på en pinne från gropen.  :)
060524


Nu ångrar jag ju nästan att jag inte gick tillbaka för å leta rätt på pinnen.


Vi fortsatte att träffas i två månader innan vi blev ihop.
Jakob skulle åka i väg på ett läger,
och innan han åkte skickade han ett sms där han skrev nått å sen "ps kan vi bli i hop?"

Jag minns att jag satt på 21ans buss från Gränna när jag fick sms:et å jag blev så glad så jag nästan skrek rakt ut av lycka. 

Den veckan han var på lägret kändes som en evighet, jag saknade honom så mycket. 
och varje gång han skickade ett meddelande översvämmades jag av lycka.


jag minns hur du brukade komma hem till mej å hur vi brukade ligga i sängen tillsammans hela dagarna enda fram till klockan 21.40 då du var tvungen å gå för att sista bussen hem gick 22.10

Jag minns också gången jag "rymde" hem. 
detta var nog innan vi hade blivit ihop..

Mamma å mina syskon va på ett läger som jag vägrade följa med på och jag skulle bo hos min mormor den veckan.
Men jag saknade Jakob så jag hittade på att jag skulle på en kompis födelsedags fest å att jag skulle sova över hos den kompisen.
Så jag å Jakob åkte hem till mammas tomma hus och spenderade hela natten ensamma. 
De var första gången vi sov tillsammans. De va så mysigt att ligga å kramas hela natten.
Men de va väldigt varmt :P vi badade i svett båda två den morgonen.

När vi låg å myste som bäst senare den förmiddagen kom min pappa för å vattna blommorna.
De va lite pinsamt :P
(läs lite som att vilja sjunka genom jordens yta å stanna där nere ett par år :P )
Haha stakars Jakob, va måste inte han ha känt ..


Haha de e roligt att tänka tillbaka på gamla minnen :)


Jag minns hur spänd man var varje gång man loggade in på msn.
Jag blev alltid lika glad att se att Jakob var inne ..

vi brukade sitta å prata på msn i flera timmar
 å va de inte på msn vi pratade så skickade vi massor av sms till varandra.


Ett till minne som jag har är när sjunde Harry Potter boken kom ut.
Vi köpte varsin å låg å läste bredvid varandra i 2 dar.

Vi flyttade soffan jag hade i mitt rum så den stod jämsides med min säng å så låg vi där, Jakob i soffan å jag i sängen å läste..
å jag va så elak. jag läste snabbare än Jakob å avslöjade va som skulle hända hela tiden :P

Jag minns också en helg när både jag å Jakob var jätte förkylda.
Mamma jobbade å mina syskon var hos min pappa så vi flyttade in datorn i mitt rum å låg å spelade CIS  och åt glass hela natten ..
De va skit mysigt å sitta där å snora och lösa mordgåtor :P 


här om dan hade vi också jätte mysigt , vi satt å spelade sällskapsspel i flera timmar :) 


Jag älskar honom så mycket. Han är den underbaraste människan som finns.

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Skapa flashcards