En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 3 februari 2014

Jag är värdelös

Av Sara Modigh - 3 februari 2014 23:24

 

Fy fan vad det är jobbigt när man känner sig totalt jävla värdelös. Allt man gör är bara fel.

Jag kan ingenting. Jag är den sämsta människan i världen och jag förtjänar inte att leva. Det är väl därför jag är sjuk. Det är ett straff för att jag är en så patetisk liten skit.


Värdelös, elak och dum är vad jag är...


Kanske lika bra jag tar livet av mig så ni slipper en sådan elak människa som mig. Jag förstör ju bara ert liv. Mina ord skadar och allt jag gör är fel. 

Förlåt att jag finns! 

Jag bad aldrig om att bli född! Jag önskar att jag kunde dö så att ni slipper mig efter som jag tydligen bara trycker ner alla och är så djävulskt hemsk. 


Jag orkar fan inte mer!


Självskadetankarna är på max och jag vet inte om jag kommer lyckas hålla mig. 

Jag kämpar allt jag kan , dygnet runt för att bli friskare. Men man får ju bara en massa skit hela tiden!


Funderar på att lägga ner bloggen, Grupperna och allt annat för jag är ju sämst i världen ändå. Så vem skulle vilja höra mina ord?


 
 
Ingen bild

Mig

3 februari 2014 23:50

Kram

Sara Modigh

4 februari 2014 00:33

Tack

 
Ingen bild

JL

4 februari 2014 00:26

Tror du får börja om helt. Avsig dig allt vad dåligt inflytande, dåliga människor och dåliga vanor är. Åk från sverige och byt vardag helt kanske? Börja jävligt smått sen med att varje gång du mår kass så tar du en promenad eller gör något som gör dig stolt över dig själv, typ som att göra situps, planken eller en armhävning. Sen kan du belöna dig med något du gillar så du börjar bli stolt över dig själv igen.

Har också mått fett dåligt men är dock odiagnostiserad men har fått tabletter som jag inte längre tar. För mig var det att bryta allt och ersätta allt det negativa med nytt. Ny mat, nya vanor,nytt liv, ny själ.

Sara Modigh

4 februari 2014 00:35

Tack för tipsen.
Känns lite bättre när jag fått skriva av mig lite och få ur mig tankarna och känslorna.

 
Ingen bild

Anna

4 februari 2014 10:10

Kram! Hoppas att du snart får må lite bättre!! Jag läser din blogg ett par gånger om dagen! Tänker på dig..

Sara Modigh

4 februari 2014 14:54

Tack, Jag föll igår, Men i dag mår jag bättre.

 
Zara

Zara

4 februari 2014 11:42

Åh finaste du Sara <3
Massor med kramar!
Du är inte värdelös, du bidrar med så mycket gott!
Tillexempel allt ditt engagemang inom psykisk ohälsa och ms.
Du tar upp jätte viktiga ämnen och jag tror att många känner att du gör det lättare för dem att leva med sin psykiska ohälsa just för att du visar att det är okej att vara psykisk sjuk. Att det är fel när folk snackar skit om psykiskt sjuka.

Du är bra på så många andra sett med!
Att sjunga tillexempel?

Och elak? Det tycker jag inte. Elak för mig är någon som med flit och mening gör saker för att skada andra människor och jag tror verkligen inte du gör det!

Massor med kramar <3

http://onkens.blogspot.com

Sara Modigh

4 februari 2014 14:56

Tack så mycket. Dina ord betyder verkligen jättemycket för mig

 
Sanna

Sanna

4 februari 2014 13:15

Men gumman!
Jag hoppas att det vänder snart så att du får må bättre!


SV: Det finns inga ord! Fyfan vad.... Nej, jag hittar inget ord.
Jag blir bara så förbannad och ledsen över att det är såhär som vården fungerar!
Får du någon hjälp med din MS? Jag vet inte alls hur det fungerar och jag vet bara lite om sjukdomen så..
Tack fina du!

http://insaniacparttwo.blogspot.se

Sara Modigh

4 februari 2014 14:59

Svar: Ja, Jag mår bättre idag som tur är.

Sen jag fick diagnosen så får jag ju hjälp för just MSen på sjukhuset så slipper ju den där vårdcentralen. Men det går långsamt. Har väntat flera veckor på att få byta medicinen som inte fungerar.

 
Sanna

Sanna

4 februari 2014 15:02

Sv: Okej, vad bra!
Vilken tur att du får hjälp nu då. Hoppas att du får den nya medicinen snart och att den fungerar.

http://insaniacparttwo.blogspot.se

Sara Modigh

4 februari 2014 15:05

Tack :) Det hoppas jag med.

 
Min kamp i livet

Min kamp i livet

4 februari 2014 20:19

Styrkekramar till dig!
Kram Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

Sara Modigh

4 februari 2014 22:06

Tack så mycket :)

 
stina

stina

4 februari 2014 21:03

Åh hjärtat, vad ledsen jag blir för din skull. Hoppas du mår bättre snart <3

http://astrocyt.blogspot.com

Sara Modigh

4 februari 2014 22:07

Det känns bättre idag. Igår var en jobbig dag och jag hade svårt att kontrollera mina känslor. Men nu börjar jag om och fortsätter att kämpa för att må bättre. :)

 
Ingen bild

Matilda

5 februari 2014 10:21

styrkekramar <3<33

Sara Modigh

5 februari 2014 14:14

Tack

 
Denise

Denise

6 februari 2014 14:25

Du är verkligen jätte fin och stor inspiration! Dina inlägg är verkligen jätte bra! Kram.

http://denisecrischoo.bloggplatsen.se

Sara Modigh

6 februari 2014 14:31

Tack så jättemycket

 
Ingen bild

Anton

3 mars 2014 22:55

Är inte så förtjust i bloggar. Brukar mer än sällan läsa bloggar. Men så snubblade jag över din blogg finner den mycket intressant att läsa och eftersom jag inte har hunnit längre än hit så skulle det vara jättetråkigt om du la ner den då jag inte har läst klart den.
(Jag läser den baklänges så därför blev det att jag kommenterar här..)

Tänkte bara säga att jag önskar dig all lycka och hälsa i världen och har stjärnmärkt bloggen så jag inte tappar bort den.

HörsHej/Anton

Sara Modigh

3 mars 2014 23:26

Hejsan! Vad kul att höra att du gillar bloggen. Det gör mig väldigt glad. Jag har funnit lite nya krafter igen och bloggen är inget jag tänker på att lägga ner längre. Den har trots allt hjälpt både mig och många andra. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards