En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

Money, money, money

Av Sara Modigh - 20 maj 2014 11:30

Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till. 


Är det verkligen meningen att livet ska vara så här jävligt och att allt ska gå emot hela tiden. Är det verkligen för mycket begärt att få ha en bil som fungerar i mer än en vecka så att man kan få lite frihet i sitt liv. Jag är totalt bunden till mitt hem. Jag tar mig inte ens till sjukhuset för behandling i dagsläget om jag inte har tillgång till bil.   

Jag är så trött på att allt bara går sönder hela tiden. Köpte bilen för några månader sedan och det är något som går sönder hela tiden. Senaste gångerna kostade det 8000 för att laga ett fel som inte ens gjorde nån skillnad på bilen för varningslampan för allvarligt motorfel lyser fortfarande och bilen går inte fortare än 40 km/h i uppförsbackar. Så nu måste vi lägga 5000 till och efter det är det fortfarande saker som måste fixas. Till exempel så måste ett bilbälte bytas ut.
Sen så funkar ändå inte ACn, så kommer inte kunna ta mig någonstans i sommar på grund ut av min MS som gör att jag inte tål värme. Så då är jag fast i sovrummet med öronproppar framför min AC från Media Markt ....kul sommar.


Både bil och lägenhet är för varm. Jag står inte ut. det är 25 grader i lägenheten och det är Maj månad. Jag mår så otroligt jävla dåligt.
Huvudvärk varje dag, feberkänsla, trötthet, illamående, svimningskänsla, yrsel, hjärtklappning, svaghet i kroppen, svårt att tänka, koncentrationssvårigheter och massor med ångest. Jag står inte ut mer. Det får bara inte bli varmare för jag vet inte vad jag ska ta mig till. 


Jag önskar så att jag hade en bil med ordentlig AC och ett hem som jag kunde vistas i utan att må dåligt. Har försökt ta lån för att kunna flytta men det går inte. Får inte ta några lån eftersom jag är sjukskriven, får inte heller särskilt mycket ersättning eftersom jag alltid haft problem och därför aldrig haft ett jobb så har verkligen inte råd att varken flytta från skitlägenheten eller skaffa en bil. Allt känns bara så jävligt just nu.

 Jag är så rädd för sommaren. Jag vill inte snälla stoppa den jag orkar inte en sommar till. 

Detta går bara inte!


Jag önskar så att jag åt åtminstone kunde fått ha någonting i mitt liv som inte krånglade. Men nej nej. Allt ska vara så svårt. Det är så hemskt orättvist att allt i mitt liv måste vara så fruktansvärt svårt. Det är bara hinder efter hinder och det blir bara mer skit för varje dag som går.

Jag är så rädd för framtiden att jag inte vet vad jag ska ta mig till. 

Har i alla fall köpt kylväst nu. Jag hoppas verkligen att den funkar för det var så jävla dyrt. Tycker det är så orättvist att bara för att jag bor i detta landstinget så måste jag köpa själv. Hade jag bott någon annanstans hade jag fått kylväst förskriven från hjäpmedelscentralen. 

Nu fick jag köpa kylning själv och det kostade ju typ 2000 kronor, och så vet jag inte ens om det kommer hjälpa. 
Alla pengar bara rinner iväg. Min dator är helt sönder och har inte pengar till att köpa en ny för jag var tvungen att köpa kylväst, sen behöver jag köpa nya kläder för allt jag äger är för stort. Fast jag känner mig ändå jättetjock. Man undrar ju vart logiken finns. . 



 
 
Ingen bild

Erika

22 maj 2014 00:04

Hej! Brukar läsa din blogg och har gjort det ganska länge. Men har en fråga till dig angående den ersättningen du fick på grund av dina ärr, jag har också jätte mkt ärr på hela kroppen i stort sett. Jag undrar vilket försäkringsbolag som betalade ut ersättningen ? Och hade du en bra försäkring för att få ut så mycket pengar? Typ med basbelopp och sånt.. Min laserbehandling kommer kosta mig över 100 tusen så vill ju att de ska räcka :( kram..

Sara Modigh

22 maj 2014 14:37

Jag har barn och ungdomsförsäkringen från trygg hansa. Alltså en försäkring som jag haft sen jag föddes. Pengarna jag fick kommer inte på långa vägar räcka för laserbehandling för alla mina ärr. Men det kanske kan hjälpa mig bygga en stabilare vardag. Jag valde att lägga mina pengar på att köpa bil så att jag skulle få mer frihet i vardagen.
Det bästa du kan göra är att höra med din försäkring. Det värsta som kan hända är att du får ett nej och då har du ändå inte förlorat något.
Lycka till!

 
ångest bye bye

ångest bye bye

23 maj 2014 21:25

Hoppas din ångest har mildrats :)

http://jmm.nu/lite-grann-om-angest

Sara Modigh

23 maj 2014 22:23

Ja, det har den som tur är :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards