En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 11 februari 2015

Vilka Människor det finns!

Av Sara Modigh - 11 februari 2015 11:45

Alltså ibland blir jag bara så chockerad över vad det finns för knäppt folk och hur människor beter sig.

När jag mådde väldigt dåligt skapade jag en liten grupp som jag kallat för Gemenskap Mot Psykisk Ohälsa eller förkortat GMPO. Gruppen finns på både Dayviews och Facebook och har flutit på utan större problem. Tills häromdagen då en person gick med och startade totalt kaos i hela Facebookgruppen. Varje inlägg och kommentar hen gav var enbart för att starta upp diskussioner och provocera de andra i gruppen.



Hela hennes attityd var aggressiv och allt man sa tog "Amanda" som ett personligt angrepp. Antagligen bara för att få igång bråk. En Admin från en annan grupp om psykisk ohälsa kontaktade mig och varnade mig för den här personen, hon hade tydligen kopierat andra medlemmars inlägg och lagt ut på andra grupper och hånat det som hade skrivits i gruppen. 

Men jag är en sådan människa som tror på att alla är värda en chans där de får visa vilka de är och vad de är ute efter. När personen sedan nyttjat sin chans och visat vem "hon" var och vad det var hon var ute efter (kaos)

Och efter att jag hade fått flertalet meddelande från andra medlemmar:

         

 


Så blev hon kickad ur gruppen. Men det tog inte lång tid innan denna personen tog sig in igen under ett nytt fejkat namn. Hon gick även med under den fejkade profilen i min MS-fristad. Gruppen där jag har min trygghet att kunna ventilera mina tankar och känslor om min MS.

Även där känner man igen hennes sätt att få igång långa halvirriterande inlägg genom att spela dryg och vara en aning otrevlig. Även om det inte var i samma nivå som i min grupp..ÄN.


Men det som slår mig är vilka längder människor går för att förstöra för andra?

Vad vinner hen på att gå med i massa grupper bara för att provocera?

Vem är personen bakom och hur många mer fejkprofiler gömmer sig denna person bakom?

   



Men vad ska man göra? 

Suck säger jag bara. 

Kan man inte leva sitt liv utan att förstöra för andra?

Hur tråkigt liv har man inte om man bara lever för att skapa bråk på internet?


 
 
Ingen bild

Carmen

11 februari 2015 14:31

Usch vad tråkigt det är med sådanna människor som bara vill förstöra och göra andra illa! Man blir så ledsen! Dålig stil av den personen att kopiera andras inlägg och sedan förlöjliga det.. varför ens. .. det finns människor till allt verkligen.. suck!

Sara Modigh

11 februari 2015 16:20

Jaa, ja så fruktansvärt onödigt liksom.

 
Anette

Anette

12 februari 2015 13:53

Annars borde blockning av personen kanske vara en genväg? Ni ser inte henne, hon ser inte er men det blir inte lika uppenbart och provocerande för henne som att bli kickad. Tillslut kommer hon bara märka att hon inte får någon respons på det hon skriver och förhoppningsvis tröttna...

Det kommer inte hindra henne från att göra nya konton men man kan ju ha i grupper att admin måste godkänna nya medlemmar så då kan man ju neka de som ser suspekta ut.

http://www.netza.se/blog

Sara Modigh

12 februari 2015 14:01

Ja, hon blev kickad genom att vi blockerade henne från gruppen och sen gick hon med under ett annat namn med en annan profil och även den blockerade vi. Men man blir ju helt paranoid och tänker vilka mer profiler är fejk?
Haha
Tycker bara det är så onödigt och löjligt att hålla på så.
Så nu är vi väldigt kritiska till alla vi släpper in i gruppen.

 
Ingen bild

Pernilla

26 februari 2015 23:20

Så sorgligt att det finns människor som förstör på detta sätt. Sidor och grupper som skapats för att ge stöd och trygghet i sjukdom och ohälsa ska ju kunna vara just en fristad. Stå på dig och jag hoppas du inte ger upp för det.

Sara Modigh

27 februari 2015 11:55

Nej, jag ska aldrig ge upp :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards