En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2015

Hemma igen!

Av Sara Modigh - 2 augusti 2015 13:15

Jaa, nu är vi äntligen hemma igen. 

I tisdags åkte vi ju upp till Uppsala för att hjälpa till inför Simon och Jennys bröllop. 

Det har varit rätt intensiva veckor nu innan bröllopet. 

Jag och Jakob fick i uppgift att göra alla festhäften till bröllopet så det har vi suttit och kämpat mycket med i flera veckor för att få ihop. 


Jag har varit rätt stressad över det där häftet och varit rädd att det skulle bli dåligt eller att det skulle strula med datorn så att allt skulle försvinna. Så först när alla häftena var utskrivna och färdigvikta så kunde jag känna ångesten och stressen lägga sig lite. 


Lyckades få migrän två gånger under dagarna i Uppsala, men som tur var så blev den inte så illa. 

Det känns som om jag börjar få migrän oftare igen. Det känns inte så kul. 


Det har däremot varit väldigt kul att jag har kunnat vara med och hjälpa till inför bröllopet och det är jättekul att de har gift sig. 

De hade gjort allt så jättefint. 


Simon och Jenny hade en borgerlig vigsel, så de gifte sig utanför festlokalen på en gräsmatta under några äppelträd.

 


De hade verkligen tur med vädret. 

Det har ju vart en väldigt kall, regnig och blåsig sommar. Men det var faktiskt perfekt väder under vigseln. Lite molnigt men ändå sol och värme utan att vara för varmt. 


Efter själva vigseln fick vi gå upp till festlokalen och kasta ris på brudparet, äta lite snittar och dricka våran välkomstdrink innan det blev dags för mat och festligheter.

 





Under kvällen så bjöds det på massor av mat och det var det mycket som hände på scenen. Det var tal från många, bland annat så höll Jakob, Paulina och deras pappa ett tal tillsammans som var väldigt roligt. Jakobs pappa började berätta hur snäll och duktig Simon alltid var som barn och då hoppade Jakob och Paulina in mitt i talet och ropade. "Nej, stå inte här och ljug nu" och så gick de upp scenen och höll tal om hur "hemsk" och "elak" Simon var som barn. Det var väldigt roligt, för Simon var väl i princip den snällaste ungen någonsin. I alla fall om man lyssnar på alla andras berättelser. Men några historier lyckades de skrapa fram till sitt "Simon var så elak-tal". Sen så avslutade Simons pappa talet. 

Det tyckte jag var väldigt kul, för många blev väldigt förvånade när Jakob och Paulina kom upp och avbröt och det blev många skratt när de berättade om de "dumma" sakerna Simon hade gjort. 

Sen så hade vi även ett bröllopsquiz.

Simon och Jenny tycker nämligen om radioprogrammet "Quizza med P3", så Jakob gjorde en egen version, "Quizza med Simon och Jenny" där han ställde frågor på samma sätt som i radioprogrammet fast om Bröllop och om Simon och Jenny. 

Sen blev det även lite låtar som några av kusinerna framförde och lite fler tal,

så det blev en väldigt lyckad kväll. 

Framåt kvällen/natten blev det dans och några av kusinerna samlades på dansgolvet och dansade "fuldans" tillsammans till sent på natten. Det var mycket roligt.

Borde verkligen lära mig de där danserna för det är ju faktiskt kul att kunna. 


När alla gästerna åkt så städade vi festlokalen och vi kom nog inte hem till rummet vi sov i förrän halv tre på natten. 

Så då var jag rätt slut. 


Dagen efter åt vi brunch tillsammans och tittade på när Simon och Jenny öppnade lite presenter som de hade fått. 


Sen bestämde jag och Jakob oss för att packa ihop oss och åka hem. För imorgon ska jag upp tidigt och åka till sjukhuset. 

Så vid tre - halv fyra igår lämnade vi Uppsala och strax efter sju kom vi hem. Vi packade upp oss och lämnade tillbaka Matilda som har vart så snäll och vaktat våra katter när vi har vart borta. 

Vi handlade lite bröd och kvarg som vi åt till kvällsmat och sen somnade vi och sov i vad som kändes som en evighet. 

Så otroligt skönt det är att sova i sin egen säng. Den har jag saknat nu när jag vart borta.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards