En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2015

Att känna sig ensam

Av Sara Modigh - 11 augusti 2015 16:08

Nu har Jakob återgått till jobbet igen efter tre veckors semester. 

Vi har haft rätt fullt upp under hela hans ledighet så det har inte blivit så mycket semester direkt.


Så nu när han börjat jobba igen och jag nu då är själv hemma om dagarna igen så kommer känslorna av ensamhet som ett brev på posten. 

Jag känner mig så fruktansvärt ensam och ledsen. Det gör inte saken bättre att jag har sådan yrsel och har haft det i en vecka att jag känner mig helt matt och yr varje gång jag gör något det minsta ansträngande. 


Känner mig nedstämd och orkeslös. Har inte ens tagit mig upp ur sängen idag utan har spenderat hela dagen i sängen och chattat lite, kollat på youtube och kollat på tv-serier för att få tiden att gå.


Samtidigt så känner jag mig skamfylld över att ligga i sängen. Det känns som om det är ett sjukdomstecken att inte ta sig upp och att jag därför inte borde tillåta mig att stanna kvar.

Och så får jag skuldkänslor för att jag ändå stannade i sängen, känner mig dålig för att jag inte tagit mig upp.

Jag längtar efter hösten och vintern med sin kyla. För på något vis är det mer accepterat att krypa ner i tjocka tecken med massor kuddar och en bra film då än vad det är nu. "Man måste ju passa på att vara ute och njuta av det fina vädret när det är varmt"


Men jag orkar inte, jag har ingen lust, jag vill bara gräva ner mig själv i min säng och aldrig komma fram igen. 

    

 
 
Maria

Maria

11 augusti 2015 22:11

Jag är ensam hela dagarna, men de gånger jag känner mig som allra mest ensam det är om jag har haft besök av en vän eller nån ur familjen, och sen då de gått. Då kan resten av den dagen vara riktigt jobbigt för jag känner mig så ensam. Det är ingen trevlig känsla. Skönt att han kommer hem igen iaf :)

http://www.borderlinelivet.blogg.se

Sara Modigh

11 augusti 2015 22:56

Ja, ensamheten känns alltid som mest efter att man gjort saker tillsammans med andra.
Det blir ju en så tydlig kontrast när man går från det ena till det andra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards