En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 7 december 2015

Boda Borg + Drinking game

Av Sara Modigh - 7 december 2015 14:45

Jaha ja, då har ännu en helg gått. 

Dagarna går så otroligt fort. Jag tycker att speciellt den här tiden innan jul brukar tiden gå väldigt fort. Förmodligen för att man har så mycket för sig just då. Jag har just nu varje helg uppbokad med något ända fram till nästa år. 

Nu är det visserligen inte många helger kvar. Men det har vart rätt fullt upp de senaste helgerna som varit också. 


Just denna helgen så bjöd jag och Jakob hem familjen hem till oss på tacoskväll. 

Det var väldigt trevligt och känns lite som ett vuxenpoäng att bjuda hem syskonen och pappa på middag.

Jag tyckte det var jättekul även om det var lite trångt. 

Jag lagade mat och så satt pappa bredvid och vi pratade, sen när maten var klar kom syskonen och så åt tacos vi och hade det trevligt. 


När vi hade ätit färdigt så spelade lite spel. Vissa mer entusiastiska än andra haha

     När vi hade spelat lite så var det dags för alla att åka hem. För några av oss skulle nämligen upp tidigt nästa dag och åka till Boda borg tillsammans. 


På lördagsmorgonen åkte alltså jag och Jakob till Boda borg med Alfons och hans tjej och Ludvig och hans kompis.

Vi kom dit strax efter tio när det precis hade öppnat och det var kul, för då var det inte så mycket folk.

Så vi behövde inte vänta så länge utanför banorna. 

Förra gången jag var dör så var det sportlov så då var det väldigt mycket folk och man fick köa utanför nästan alla banorna.

Den här gången var det inte lika mycket människor där, även om det mitt på dagen var lite mer människor där.


Vi började först med att tävla i lag. Jag Ludvig och hans kompis var i ett lag och Jakob, Alfons och hans tjej var i andra laget. 

Det gick faktiskt väldigt bra och när vi skulle äta middag så låg i lika i antal banor vi klarat.


Tyvärr så kände jag av min MS väldigt mycket. Betydligt mycket mer än förra gången jag var där. Det känns lite oroväckande tycker jag. 

I alla fall så bestämde vi att vi skulle hjälpas åt allihopa istället för att vara i lag mot varandra. Så att det skulle bli lite lugnare tempo så jag skulle orka med resten av dagen. 

Men det var faktiskt kul att vara alla tillsammans och vi lyckades faktiskt precis på sista minuten att klara alla femton banorna!

 

Jag tycker att det var riktigt bra jobbat av oss att lyckas med alla banorna. 

Speciellt de som vi kämpade med så mycket förra gången men aldrig klarade. Jag och några kompisar var ju där precis i början av detta året och vi kunde verkligen inte klara vissa av anorna hur mycket vi än försökte och man kände ju att man var så otroligt nära att lyckas. 

Så det är jättekul att vi listade ut hur vi skulle göra. 


När vi kommit hem så var jag riktigt trött så jag låg och vilade lite medan Jakob kollade på hockey.

Vi hade egentligen planerat att vi skulle gå på krogen. Men vi var alla rätt trötta så vi bestämde att jag, Jakob, Ludvig och hans kompis skulle spela ett CS:GO drinking game. Varje gång vi förlorare en omgång så fick vi ta en shot. Desto fler vi förlorade desto svårare var det att vinna haha.

 
Nej, men skämt åsido, det gick ändå förvånansvärt bra med tanke på hur mycket vi drack haha
Men vi hade i och för sig Ludvig i vårt lag som var nykter eftersom han skulle hämta vår syster på jobbet när hon slutade vid två.



När Ludvig sen åkte för att hämta Tildis så följde vi med dem till McDonalds och åt äppelpaj. 

Så jag hade det väldigt roligt både fredag och lördag måste jag säga.


Söndagen fick bli en väldigt lugn och mysig dag. 

Boda borg kändes i min kropp haha. Har ont precis överallt fortfarande och har blåmärken över hela kroppen. 

Jag och Jakob gjorde varma mackor och låg i sängen och kollade på alla avsnitten av julkalendern vi missat och sen så kollade vi på en film. 

Vi hade det väldig mysigt och jag var jättetrött och somnade på kvällen och sov en stund innan jag gick upp och spelade lite CS:GO fast i nyktert tillstånd. 

Jag har verkligen fastnat i det där spelet haha. Jag hoppas att jag blir lite bättre snart dock haha.

Är lite svårt att hänga med när de jag spelar med har spelat det där spelet i typ 800 timmar mer än jag. 

Men det är kul och jag har lärt mig lite i alla fall :)



Sen blev det dags för kvällsmat eftersom vi hade hoppat över att äta middag så lyxade vi till det med att äta knäckebröd med köttbullar på till kvällsmaten.

Sen så tittade vi på en ny tv-serie som vi började titta på för några dagar sen och jag tycker att den är bra så den kan jag rekommendera till er som gillar tv-serier.

"How to get away with a murderer", heter den :) 



Jag hoppas att ni också haft en trevlig helg!

Gjorde ni något kul?




 
 
Nathalie

Nathalie

7 december 2015 15:45

Gud så roligt med Boda Borg!! Jag bor typ granne med det, men har inte varit där på flera år :,( så himla kul ju!! Kraam

http://nouw.se/naatly

Sara Modigh

8 december 2015 18:44

Ja, det var väldigt roligt.
Alltid kul när man kan komma iväg på saker tycker jag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards