En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Direktlänk till inlägg 5 februari 2016

Ring mig inte tack!

Av Sara Modigh - 5 februari 2016 12:44

Jaha dags att byta telefonnummer till ett privat nummer kanske?

Idag har jag 12 missade samtal från minst sju olika telefonnummer som jag inte känner igen. 

 

Det är läskigt, för jag har ändå tagit bort så mycket information om mig som möjligt. Jag är inte med i vare sig Eniro eller någon av de där vanliga nummersökningsmotorerna längre.

Tog bort min information därifrån för länge sedan då jag började få mystiska samtal från män som stönade på andra sidan telefonen. 


På grund av min psykiska ohälsa har jag ju en verklig skräck för just telefoner och telefonsamtal.

Så detta tycker jag inte är det minsta roligt. 

Jag förstår inte varför dessa människor ringer till mig då det inte är någon jag känner.

För de som känner mig vet att man skickar ett SMS eller ett meddelande på mail eller Facebook om man vill ha tag på mig.


Detta får mig att känna mig väldigt otrygg och det gillar inte jag. 

Min mobil är privat och inget jag ger ut till vem som helst, har inte jag personligen gett dig mitt nummer så har du ingen rätt att ringa mig!


Har suttit och kollat upp några av numren nu och det verkar röra sig om vanliga privatpersoner och något behandlingshem. Allt är i från Göteborg dessutom så varför ringa mig?


Nej, ring inte mig tack!! 


 
 
Maria

Maria

5 februari 2016 13:51

Har du inte truecaller appen i din mobil.
Så kan jag tipsa om den.
Där du kan välja att blocka oönskade nummer
och så finns mobi-nix appen att ladda hem.
Du kan också använda något.
Som kallas för nix-registret till din hemtelefon.

http://ipaintthestars.bloggplatsen.se

Sara Modigh

5 februari 2016 14:16

Jag har en variant av en sådan app och jag kan blocka med telefonen alla nummer jag vill och det gör jag flitigt så fort ett okänt nummer ringer mig. :)

 
Isabelle och Lucas

Isabelle och Lucas

6 februari 2016 00:26


Jag hade varit glad att nån vill ringa å prata med mig liksom !!! :-) haha

Om det är folk från ett Behandlingshem i Gbg så kanske de är nån som vill att du ska lägga in dig där lr nåt annat dom vill kanske. Kanske till å med är det stället som jag låg på när jag var 13 år som kallades för " Slottis " !!!! :-) hihi

http://www.---0o0---llsabellell---0o0---.bloggagratis.se

Sara Modigh

6 februari 2016 02:37

Det finns ingenting positivt med att äckliga gamla gubbar ringer och stönar i någons telefon. Det är sexuella trakasserier.

Angående behandlingshemmet så tycker jag det är kränkande av ett sådan ställe att söka upp främmande människor och ringa deras privata telefoner.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara Modigh - 27 april 2021 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då?  Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till...

Av Sara Modigh - 21 april 2021 14:30



Det har gått en lång tid sedan jag skrev sist, och det är mycket som har hänt under det senaste året. Jag har flyttat till en egen lägenhet, jag har fått en ny kontakt inom psykiatrin kallat Voss-teamet och jag har fått boendestöd som hjälper till oc...

Av Sara Modigh - 17 februari 2020 20:15

   ┏━━━━━━༻❁༺━━━━━━┓ MS-plack   Corpus callosum (Hjärnbalken ) - Multipla halvcentimeter stora förändringar   Centrum semiovale (Centrala...

Av Sara Modigh - 13 februari 2020 12:36

Det är så svårt att hitta mening med det här. Livet känns så hopplöst men vi har en vacker värld.  Så varför kan jag inte leva som jag bör. Vill känna att jag tillhör men är bara till besvär.    Så kan du lyfta mig från hålet jag har fastna...

Av Sara Modigh - 20 december 2019 04:47

Jag måste sova, men jag kan inte. Alldeles för mycket tankar snurrar runt inom mig. Jag får inte tyst på dem vad jag än gör. Så fort jag sluter ögonen kommer tankarna och med dem kommer ångesten. Jag vet inte vart jag ska göra av allt som virvlar...

Om Mig


Hej! Mitt namn är Sara och jag lever med ett flertal diagnoser. Vardagen är inte lätt när man lider av psykisk ohälsa och alla fördomar man stöter på i vardagen gör inte saken lättare. Jag bloggar om psykisk ohälsa för att öka kunskap och minska tabun

  Polyhymnia__@hotmail.com

Copyright

 

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Gilla bloggen på Facebook

 

Min instagram

Kategorier

Arkiv

Följ bloggen

Follow on Bloglovin saramodigh

 

Länkar

Hjärnkoll

Gör som jag, visa att du tycker att alla ska ha samma rättigheter och möjligheter oavsett psykiska olikheter. Visa ditt stöd på www.hjarnkoll.se

 

RSS

Follow

Gästbok

Dela Bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards